۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۳۱۵۳۰۹
یکی از کارشناسان عراق:

بهای ورود عربستان به سوریه سرنگونی پادشاهی این کشور است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس امور راهبردی عراق گفت: عربستان با ارسال نیروی زمینی به سوریه وارد جنگی به نیابت از آمریکا می شود که به پادشاهی در این کشور پایان می دهد.
واثق الهاشمي کارشناس امور راهبردي عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، واثق الهاشمی کارشناس امور راهبردی عراق، امروز در مصاحبه با خبرنگاران در واکنش به شایعات مطرح شده مبنی بر ورود مستقیم عربستان در بحران سوریه گفت: عربستان با ارسال نیروی زمینی به سوریه وارد جنگی به نیابت از آمریکا می شود که به پادشاهی در این کشور پایان می دهد.
 

الهاشمی افزود: اقدام دولت عربستان به ارسال نیروی زمینی به سوریه نه تنها تشنج در رابطه این کشور با ایران را افزایش خواهد داد بلکه درگیری بین المللی میان دو قطب جهان روسیه وآمریکا را نیز افزایش خواهد داد.


وی اظهار داشت، عربستان با ارسال نیروهایش به سوریه آماده ورود به جنگ نیابتی از سوی آمریکا است.


وی افزود:تصمیم مقامات عربستان در خصوص اعزام نیروهایش به سوریه با هدف سرپوش گذاشتن بر شکست این کشور در یمن است اما نتایج منفی وجود دارد که بر واقعیت های داخلی آن در قالب اعتراض ها، تظاهرات وشکاف ها در داخل خانواده سلطنتی تاثیر خواهد گذاشت که منجر به سرنگونی پادشاهی در این کشور می شود.


همچنین ولید معلم وزیر خارجه سوریه، مداخله زمینی عربستان در سوریه را بعید دانست و گفت: عربستان مجری اراده آمریکا است اما پس از پیروزی های ارتش سوریه نشانه های یاس به وضوح بر آنها مشخص شد به همین دلیل تصمیم گرفتند خود وارد صحنه شوند./994/ب102/د

ارسال نظرات