۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۳۱۵۱۷۸

نشست رونمایی از کتاب «زندان موصل» برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مراسم رونمایی از کتاب «زندان موصل» در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.
کتاب «زندان موصل»

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی کتاب «زندان موصل» خاطرات علی اصغر رباط جزی، نوشته جواد کاموربخشایش با حضور و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی نایب، رییس مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی و وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان و نویسندگان و راویان ادبیات دفاع مقدس ساعت 15:30 دوشنبه، نوزدهم بهمن ماه در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.

 

در این مراسم همچنین مرتضی سرهنگی، مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری و چهره برتر هنر انقلاب اسلامی و دکتر محمدرضا سنگری، استاد دانشگاه سخنرانی خواهند داشت.

 

سیدناصر حسینی پور، راوی کتاب «پایی که جا ماند»، معصومه آباد، راوی کتاب «من زنده‌ام»، عزت الله شاهی راوی کتاب «خاطرات عزت شاهی»، محمدمهدی تندگویان فرزند شهیدمحمدجواد تندگویان، مجتبی رحماندوست، نماینده مجلس شورای اسلامی و... نیز در این مراسم حضور دارند.

 

کتاب «زندان موصل» خاطرات علی‌اصغر رباط‌‌‌جزی، اسیر آزاد‌ه‌ای که 10 سال در اردوگاه‌های مختلف یک، دو، سه و چهار موصل بوده را در بردارد.

 

جواد کامور بخشایش تدوینگر کتاب درباره این کتاب گفت: علی‌اصغر رباط‌‌جزی شخصیت ویژه‌ای دارد. وی قبل از انقلاب اسلامی با راهنمایی «محمود ضیاء بشر حق» از گروه منصورون وارد مبارزات سیاسی شد و به زندان افتاد. پس از آزادی از زندان ساواک دوباره فعالیت‌های سیاسی را ادامه داد و اوایل سال 57 در حین مبارزات سیاسی مجروح شد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان فعال عقیدتی به فعالیت‌های مذهبی ادامه داد و با شروع جنگ تحمیلی در حالی که فقط سه ماه از ازدواجش گذشته بود، عازم میدان نبرد شد و در اولین اعزام در عملیات محرم به اسارت درآمد تا اینکه 26 مرداد 69 به میهن اسلامی بازگشت.

 

کامور بخشایش افزود: رباط‌جزی در اسارت نیز شخصیتی فرهنگی داشت و معلمی دلسوز برای سایر اسرا بود و زیر شکنجه و عذاب بعثی‌ها نیز به مبارزات فرهنگی خود ادامه می‌داد.

 

وی در بیان ویژگی‌های اصلی این کتاب عنوان کرد: حواشی این کتاب به نوعی دایرةالمعارف اسارت است و اطلاعات جامعی را از زندان، اردوگاه‌های موصل و شخصیت‌های دوران اسارت بیان می‌کند. به عبارت دیگر، حواشی این اثر منبعی برای شناسایی تاریخ دوران اسارت محسوب می‌شود.

 

گفتنی است مراسم رونمایی کتاب «زندان موصل» در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای اندیشه واقع در تهران، خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود./998/د102/ق 

منبع: سوره مهر 

ارسال نظرات