۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۳۱۴۹۷۶

توهین مجدد آل‎خلیفه به جمهوری اسلامی ایران

خبرگزاری رسا ـ فرمانده کل نیروهای مسلح بحرین تاکید کرد که گفتمان سیاسی ایران اغتشاش آمیز بوده و توافق هسته‌ای نیز فضای حمایت از گروه‌های تخریبی در منطقه را فراهم کرده است.
خليفه بن احمد آل خليفه فرمانده کل نيروهاي مسلح بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، خلیفه بن احمد آل خلیفه فرمانده کل نیروهای مسلح بحرین با حمله به جمهوری اسلامی ایران، تهران را «صاحب اندیشه طایفه‌گرایی و خصومت طلب» توصیف کرده و با اغتشاش آمیز دانستن گفتمان سیاسی ایران، رویکرد ایران در برابر کشورهای همجوار را خصمانه برشمرد.


بن احمد در مصاحبه با روزنامه الایام وابسته به دیوان پادشاهی گفت: توافق هسته‌ای میان ایران و کشورهای دیگر خطر بسیار بزرگی را برای منطقه تشکیل می‌دهد زیرا آنان با این توافق از گروه‌های تخریبی با رویکرد قومیت گرایانه حمایت بیشتری خواهند کرد.


وی با درخواست از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس مبنی بر اتحاد بیشتر برای بازسازی نقشه خاورمیانه در سایه وجود برخی رویکردهای آسیب پذیر دوگانه غربی و منطقه‌ای افزود: با توجه به شرایط پیش روی منطقه باید فرصت را غنیمت شمرده و با بازنگری در ائتلاف تاریخی کشورهای خلیج(فارس)، برخی از کشورهای دیگر منطقه‌ای و بین المللی را در این ائتلاف اضافه کنیم.


فرمانده کل نیروهای مسلح بحرین با اشاره به آمادگی نیروهای مسلح در دفع هرگونه تجاوز به کشور و مبارزه با تروریسم، از دستاوردهای ارتش در جنگ یمن و نیز حرکت سرکوبانه آل سعود در سال 2011 تجلیل کرد.


در سال 2011 همزمان با آغاز انقلاب مردمی در بحرین، نیروهای آل سعود با ورود به خاک بحرین به حمایت از ارتش این کشور پرداخته و به سرکوب شدید مخالفان و ایجاد فضای حکومت نظامی روی آورد./981/ب902/د

ارسال نظرات