۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۸
کد خبر: ۳۱۴۶۶۸
با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی؛

مراسم پاسداشت شهید محمدناصر ناصری در مشهد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم پاسداشت سردار سرلشگر شهید محمدناصر ناصری و رونمایی از سایت این شهید با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در مشهد برگزار شد.
مراسم پاسداشت شهید محمدناصر ناصری در مشهد برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم پاسداشت شهدای بدون مرز انقلاب اسلامی «سردار سرلشکر محمد ناصر ناصری» شب گذشته با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی امام جمعه موقت تهران و حضور گسترده مردم شهید پرور مشهد در فرهنگسرای غدیر برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در این مراسم شهید ناصری را پیشرو در شهادت دانست و گفت: این شهید با شهادت در افغانستان پیشرو در شهادت هستند و انقلاب را به خارج از مرزهای ایران صادر کرد.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان این که انقلاب ما بدون مرز است، اظهار کرد: امروز روز صدور فرهنگ است نخست فرهنگ را به جهان صادر کردیم و سپس نیروی فیزیکی را به کشورهای منطقه از جمله سوریه و عراق ارسال کردیم.

 

وی انقلاب اسلامی ایران را انقلاب اعتقادی و فرهنگی عنوان و بیان کرد: دیروز برای شلمچه و غرب و دفاع از مرزهای کشور فرزندان انقلاب جان خود را نثار می کردند و امروز در سوریه و عراق و یمن مرز انقلاب را توسعه دادیم.

 

صولت مرتضوی، شهردار مشهد نیز در این مراسم شهید ناصری را پاسدار انقلاب خواند و گفت: این شهید در جوانی در سپاه عضو شد و سپس فرماندهی سپاه جنوب خراسان را عهده دار  بود و با تربیت نیروی انسانی جبهه های نبرد را تقویت کرد.

 

وی افزود: شهید ناصری نه تنها در جنوب خراسان که در جغرافیای دفاع مقدس نیز نام و نشان دارد و در هجمه حق علیه باطل آرام و قرار نداشت و مصداق بارز موجی بود که آسودگی را نشانه عدم می دانست.

 

مرتضوی به ویژگی های شهید ناصری اشاره و خاطرنشان کرد: شهید ناصری در عمل و رفتار پاسدار واقعی بودو به عنوان مستشار نظامی در افغانستان نقش بی بدیل داشت.

 

شهردار مشهد اظهار کرد: شهید ناصری نقش منحصر به فردی  در تشکیل هسته مقاومت اسلامی در افغانستان ایفا می کرد و به رغم همه مشغله ها، خستگی در چهره اش پیدا نمی شد.

 

وی با بیان این که شهید ناصری خود را مدیون انقلاب می دانست، گفت: این انقلاب ثمره خون شهدا است، انقلابی بودن خوب است اما انقلابی ماندن مهم است.

 

گفتنی است؛ شهید سردار حاج محمدناصر ناصری در سال 1340 در روستای گازار از توابع بیرجند در خانواده‌ای مذهبی متولد شد و در دوران مبارزات انقلابی مردم ایران در تظاهرات علیه رژیم شاه شرکت داشت.

 

شهید ناصری با پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت کمیته انقلاب اسلامی درآمد و در این سال‌ها به مبارزه با منافقین پرداخت و در اوایل سال 1362 به فرماندهی سپاه بیرجند رسید و راهی جبهه‌های نبرد شد و تا پایان جنگ در میان رزمندگان حضور داشت.

 

پس از پایان جنگ تحمیلی در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مشغول به خدمت شد و پس از چندی به‌ عنوان نماینده فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان منصوب شد و با سقوط مزار شریف، در روز 17 مرداد سال 1377 در کنسولگری جمهوری اسلامی ایران، به‌ وسیله نیروهای طالبان به شهادت رسید.

 

لازم به ذکر است در این مراسم از سایت شهید محمد ناصر ناصری رونمایی شد./1310/202/ب1

ارسال نظرات