۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۳۱۴۵۷۷
تنها دایرة المعارف در زمینه پوشش و عفاف؛

«حریم ریحانه» ۹۰ هزارتایی شد

خبرگزاری رسا ـ «حریم ریحانه» نخستین و تنها دایرة المعارف در زمینه پوشش و عفاف است که با نگاهی جامع (درون دینی و برون دینی) به بررسی موضوع پوشش و عفاف پرداخته است.
حريم ريحانه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، تیراژ کتاب «حریم ریحانه» با رسیدن به چاپ بیست و هفتم از 90 هزار نسخه گذشت.

 

«حریم ریحانه» اولین و تنها دایره المعارف در زمینۀ پوشش و عفاف است که با نگاهی جامع (درون دینی و برون دینی) به بررسی موضوع پوشش و عفاف پرداخته است . این کتاب حاصل 6 سال پژوهش و تحقیق است که به کوشش تیم پژوهشی مؤسسۀ فرهنگی هنری کاربردی خیبر، گرد آوری شده و اکنون با تیراژ «91500» به چاپ بیست وهفتم رسیده است.

 

کتاب حریم ریحانه، یک مرجع کامل در زمینه پوشش و عفاف بوده که در آن، تاریخچه پوشش در ایران و جهان و همچنین در ادیان مختلف مورد بررسی قرار گرفته است و قابل استفاده برای اساتید دانشگاه ها و تمامی علاقمندان به حوزه ی حجاب می باشد . این کتاب قصد دارد با نگاهی درون دینی و برون دینی ، شناخت بهتر و عمیق تری را در زمینه حجاب برای خواننده ایجاد کند.

 

همچنین با استناد به روایات معصومین علیهم السلام و اسناد تاریخی، سیمای واقعی حجاب را نمایان کرده و با دلایل منطقی و عقلانی به رفع شبهات آن می پردازد. سرفصل های این کتاب عبارتند از:

 

تاریخچه پوشش و عفاف در کشورهای جهان (بررسی پوشش از تمدن های باستانی تا اواخر قرن 19 میلادی)؛ تاریخچه پوشش و عفاف در دوره های مختلف ایران (از پیش از پارسیان تا پایان دوره قاجار)؛ پوشش و عفاف در کلام فیلسوفان ، سیاستمداران ، هنرمندان ، نویسندگان ، شعرا و مشاهیر ایران و جهان؛ پوشش و عفاف در ادیان و مذاهب (اسلام ، مسیح، یهود، زرتشت)؛ سیمای عفاف در قرآن کریم؛ حجاب و عفاف در احادیث و روایات معصومین علیهم السلام ؛ شبهات حجاب (بررسی 14 شبهه پیرامون حجاب و پاسخ به آن ها)؛ خون نوشته ها؛ حجاب از زبان علم (بررسی پوشش و عفاف از منظر علوم فیزیولوژی ، ارتباطات ، روانشناسی و ) و آمار ؛ به خاطر حجاب (مقاومت و ایستادگی زنان کشورهای مختلف برای حجاب)

 

صفحه آرایی جذاب و متفاوت کتاب ، استفاده از تصاویر مستند تاریخی، ارجاعات فراوان به منابع پژوهشی، تناسب قطع کتاب با نحوه ارائه مطالب و مهم تر از همه ، نگاهی جامع و گفتمان سازی ای جدید در حوزه حجاب از جمله ویژگی های کم نظیر و متمایز این کتاب ارزشمند محسوب می شود .بازخوردهای قابل توجه مخاطبان از این اثر پژوهشی و کاربردی در حوزۀ عفاف و حجاب و استقبال کم‌نظیر از سایر قالب‌های ارائه شدۀ آن شامل مجموعۀ نمایشگاهی، لوح فشرده، بروشور و کتابچه، ظرفیت‌های بسیاری را برای ادامۀ مسیر گشوده است .

 

اگر تا کنون این کتاب را نخوانده‌اید ، پیشنهاد می‌کنیم فرصت را از دست ندهید و از یکی از روش‌های زیر اقدام به تهیه آن نموده و از خواندن آن بهره ببرید.

 

چنانچه تمایل دارید این محصول را به‌عنوان هدیه‌ای مناسب به یکی از دوستان یا اقوام خود ارسال نمائید، با شمارۀ 32777066-026 تماس بگیرید تا کتاب در بسته‌بندی مناسب ارسال می‌شود./998/د102/ق 

ارسال نظرات