۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۳۱۴۳۷۳

کتاب غرب و مهدویت منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب غرب و مهدویت از سوی انتشارات بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود علیه‌السلام چاپ و روانه بازار شد.
کتاب غرب و مهدويت

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب غرب و مهدویت(روایت تیپ‌شناسی و تحلیل تکنیک‌سازی‌های غرب علیه آموزه مهدویت و موعودگرایی اسلامی) نوشته رضا شجاعی‌مهر ویژه پاییز 1394 از سوی انتشارات بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود علیه‌السلام چاپ و روانه بازار شد.

 

در بخشی از مقدمه این کتاب می‌خوانیم: آموزه مهدویت و فرهنگ انتظار، از مهم‌ترین سویه‌های فعال‌سازی اسلام سیاسی بوده و هست. این آموزه که یکی از سیاسی‌ترین گزاره‌های اعتقادی اسلام است، در شکل‌دهی به هیجانات و التهابات اجتماعی در مفصل‌بندی‌های سیاسی جوامع اسلامی نقش‌آفرین بوده است.

 

مهدویت به منزله عصاره اسلام اهل‌بیتی، نه تنها ایستاری ارزشی و اعتقادی است، بلکه به مثابه یک عامل ژئوپولیتیک اثرگذار در دنیای اسلام و جهان تشیع، نقش‌آفرینی می‌کند. اسلام شیعی به طور اخص، با قرار گرفتن روی گسل انتظار مهدی عجل‌الله تعالی و فرجه همواره در تحولات حوزه‌های سیاسی و فرهنگی جهان اسلام اثرگذار بوده است.

 

ایران، پایگاه شیعه دوازده‌امامی و آموزه مهدویت، هسته مرکزی دیپلماسی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، از نظر افکار عمومی کشورهای غربی، شبح هولناکی است که خواب از چشم سیاست‌مداران دنیای غرب ربوده است.

 

سردمداران و سیاست‌مداران غربی به این باور رسیده‌اند که پدیده مهدی‌گرایی و آرزومندی پرچم‌داری تهی‌دستان جهان به دست منجی موعود را نباید پدیده‌ای سطحی انگاشت؛ این آموزه از نیرومندترین و عمیق‌ترین اعتقادات اسلامی است که شیعیان، بیشترین انرژی را از آن دریافت می‌کنند.

 

این کتاب شامل سه فصل با عناوینی همچون «بررسی مبانی فکری و فرهنگی تمدن غرب و اسلام»، «تحلیل استراتژی‌های غرب مسیحی صهیونیستی در مواجهه با آموزه مهدویت» و «امپراتوری هالیوود و سوگیری رسانه‌ای علیه آخرالزمان و موعودگرایی اسلامی» است.

 

فصل اول کتاب غرب و مهدویت شامل سه گفتار ترمینولوژی غرب، مبانی و اصول فکری و فرهنگی تمدن غرب و مبانی و اصول فکری و فرهنگی تمدن اسلام می‌شود و در فصل دوم کتاب نیز گفتارهایی همچون مسیحیت صهیونیستی و دکترین آرماگدون و تیپ‌شناسی و تحلیل استراتژی‌های غرب در مقابله با آموزه مهدویت به چشم می‌خورد.

 

فصل سوم کتاب هم که با عنوان امپراتوری هالیوود و سوگیری رسانه‌ای علیه آخرالزمان و موعودگرایی اسلامی مزین شده است به بررسی گفتارهایی از قبیل عصر مدیاکراسی و جایگاه رسانه‌ها در جهان جدید، هالیوود و آخرالزمان و هالیوود و منجی گرایی پرداخته است.

 

در بخش دیگری از کتاب آمده است: امروز غرب بیش از آن‌که مفهومی جغرافیایی باشد، معنایی ایدئولوژیک دارد. آموزه مهدویت به‌مثابه الهیات امیدبخش و انرژی‌زا، محملی دینامیک در شکل‌دهی به التهابات اجتماعی و احیای بیداری اسلامی در جهان اسلام قلمداد می‌شود که همواره مورد توجه غرب سیاسی بوده است.

 

علاوه بر آرماگدونیسم که به منزله روح سیاست صهیونیزم بین‌الملل در غرب به حساب می‌آید؛ غول شیشه‌ای سینمای صهیونیستی هالیوود نیز مقوله آخرالزمان و منجی‌گرایی اسلامی را نشانه رفته است.

 

کتاب غرب و مهدویت(روایت تیپ‌شناسی و تحلیل تکنیک‌سازی‌های غرب علیه آموزه مهدویت و موعودگرایی اسلامی) نوشته رضا شجاعی‌مهر ویژه پاییز 1394 با شمارگان 2000 نسخه و به قیمت 10000 تومان در 288 صفحه از سوی انتشارات بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود علیه‌السلام چاپ و روانه بازار شد./907/ن602/ق

ارسال نظرات