۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۳۱۴۳۴۷

انتشار دایرةالمعارف «فرهنگ فیلم‌های جنگ و دفاع ایران»

خبرگزاری رسا ـ دایرةالمعارف «فرهنگ فیلم‌های جنگ و دفاع ایران» با هدف معرفی و نقد برخی از آثار سینمایی و مستند در حوزه دفاع مقدس همزمان با ایام دهه فجر انقلاب اسلامی، از سوی نشر ساقی روانه بازار کتاب شد.
دايرةالمعارف «فرهنگ فيلم‌هاي جنگ و دفاع ايران»

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دایرةالمعارفی از مجموعه فیلم‌های جنگی سینمای ایران با نام «فرهنگ فیلم‌های جنگ و دفاع ایران» از سوی نشر ساقی و با همکاری معاونت هنری بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس منتشر شد. این کتاب در بردارنده تمامی فیلم‌های جنگی ایران از سال 1357 تا 1391 است که بیش از 200 فیلم سینمایی و هزار فیلم کوتاه و مستند را پوشش می‌دهد.

 

فصلی از کتاب به مجموعه روایت‌فتح سیدمرتضی آوینی اختصاص دارد و به بررسی 100 فیلم وی می‌پردازد. کتاب به جز شناسنامه فیلم‌ها، در بردارنده بسیاری از نقدهای مطرح در مورد آثار نیز هست.

 

این کتاب به کوشش مسعود فراستی، نویسنده و منتقد سینما گردآوری شده است. فراستی در معرفی این کتاب نوشته است: «کتاب حاضر کوشش در جهت عرضه و دسته‌بندی فیلم‌های سینمای جنگ و دفاع مقدس است. در این کتاب، فیلم‌های جنگی را از فیلم‌های دفاع تفکیک کرده‌ایم؛ چرا که بسیاری از فیلم‌های جنگی ما، جنگی‌اند اما نه دفاع مقدسی. امید داریم این اولین قدم - «فرهنگ فیلم‌های جنگ و دفاع» زمینه‌ساز کارهای تحلیلی در زمینه سینمای جنگ و دفاع مقدس ما باشد.»

 

کتاب «فرهنگ فرهنگ فیلم‌های جنگ و دفاع ایران» به کوشش مسعود فراستی با شمارگان دو هزار و 200 نسخه، 500 صفحه در قطع رحلی و بهای 65 هزار تومان از سوی نشر ساقی منتشر شده است./998/د102/ق

منبع: مؤسسه انتشاراتی روایت

ارسال نظرات