۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۳۱۴۳۲۰

نشست تخصصی بررسی کتاب «همافر» برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ فرهنگسرای مهر همزمان با فرا رسیدن سالروز بیعت همافران نیروی هوایی ارتش با بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی رحمة الله علیه نشست تخصصی بررسی کتاب «همافر» را برگزار می‌کند.
کتاب «همافر»

 

به گزارش خبرگزاری رسا، فرهنگسرای مهر همزمان با فرا رسیدن سالروز بیعت همافران نیروی هوایی ارتش با بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی رحمة الله علیه  نشست تخصصی بررسی کتاب «همافر» نوشته مهدی نوروزی را برگزار می کند. همچنین در این نشست تخصصی، از جمعی از همافران نیروی هوایی ارتش که در 19 بهمن 1357 با حضرت امام خمینی رحمة الله علیه  بیعت کردند، تقدیر خواهد شد.

 

سعید رنجبریان، مدیر فرهنگی هنری منطقه 19 و رییس فرهنگسرای مهر با بیان اینکه دهه مبارک فجر فرصت مناسبی برای تجدید میثاق با آرمان‌های امام رحمة الله علیه و شهدا و احیای تفکر اسلام است، گفت: دهه فجر انقلاب اسلامی فرصتی ارزشمند برای بیان دستاوردهای ارزشمند انقلاب به مردم است.

  

او با تاکید به لزوم برگزاری باشکوه و مردمی مراسم ایام الله دهه مبارک فجر درباره بررسی تخصصی کتاب «همافر» در فرهنگسرای مهر گفت: خاطرات راوی از دیدار و آشنایی با مقام معظم رهبری و شهید اندرزگو در سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مهمترین ویژگی‌های این کتاب است.

  

او توضیح داد: این کتاب شامل خاطرات مهدی نوروزی همافر بازنشسته نیروی هوایی است که از سوی انتشارات سوره مهر در بازار نشر توزیع شده است.

  

رییس فرهنگسرای مهر ادامه داد: اگر نویسندگان و محققان موفق به بررسی و نگرش حوادث مربوط به انقلاب اسلامی در ارتش شاهنشاهی شوند، خواهند دید اعتقادات دینی تا چه وسعت و عمقی در میان نیروهای نظامی گسترش و نفوذ داشته و سبب چه میزان فعالیت های انقلابی شده است. در آن صورت نظرات و نگاه تازه ای نسبت به ارتش رژیم گذشته پیدا کرده و دلایل اصرار گروهک ها بر انحلال ارتش در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی و تایید و تعریف حضرت امام رحمة الله علیه از ارتش را درک خواهند کرد.

  

کتاب «همافر» مشتمل بر خاطرات مهدی نوروزی است که توسط دفتر ادبیات انقلاب اسلامی تولید و توسط انتشارات سوره مهر در سال جاری منتشر شده است.

  

گفتنی مراسم نشست تخصصی بررسی کتاب «همافر» ساعت 15 روز یکشنبه هجدهم بهمن ماه در فرهنگسرای مهر واقع در خانی آباد نو، خیابان شهید لطیفی، کوچه تگرگ، بوستان بعثت برگزار می‌شود./998/د102/ق 

منبع: سوره مهر

ارسال نظرات