۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۳۱۴۳۱۱
حجت‌الاسلام کاروند مطرح کرد؛

سپردن مدیریت در مساجد به جوانان و اهمیت محور بودن ائمه جماعات

خبرگزاری رسا ـ سرپرست اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان گفت: در رأس بودن ائمه جماعت می‌تواند به حضور جوانان در برنامه‌های مساجد کمک کند و این امر مستلزم همکاری هیأت امناء با امام جماعت است.
کاروند

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام کاروند سرپرست اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان10بهمن94،در گفتگو با خبرنگار هفته نامه ندای توی، بالا بودن سن هیئت امنا مساجد و به تبع آن نبود ارتباط سازنده با جوانان را یکی از مشکلات جدی مساجد عنوان کرد و افزود: محور بودن ائمه جماعت می‌تواند به حضور جوانان در برنامه‌های مساجد کمک کند و این امر مستلزم همکاری هیئت امنا با امام جماعت است.

 

وی خاطرنشان کرد: محور بودن ائمه جماعت می‌تواند به حضور جوانان در برنامه‌های مساجد کمک کند و با استفاده از مطالب جذاب برای جوانان و داشتن اخلاق خوب می‌توان سبب جذب جوانان به فضای مسجد شد که یکی از عوامل تحقق این مسئله همکاری هیئت امناء مساجد با ائمه جماعات است.

 

کاروند ادامه داد: برای ایجاد این همکاری به اداره اوقاف نیز پیشنهاد شده است که صلاحیت هیئت امنا توسط امام جماعت تأیید شود.

 

وی،مسجد را محل اجتماع کلیه اقشار جامعه عنوان کرد و افزود: حضور کلیه اقشار در مساجد زمینه را برای اجرای اقدامات خیرخواهانه فراهم کرده است و می‌توان از این ظرفیت برای کمک به افراد محروم و نیازمند استفاده کرد.

 

کاروند به نقش مسجد در فرهنگ دینی اشاره و تصریح کرد: مسجد به‌عنوان مهم‌ترین و کلیدی‌ترین مرکز نشر معارف الهی در طول تاریخ شناخته شده که ردپای مسجد در شکل گیری تمدن اسلامی به‌وضوح دیده می‌شود و بالندگی تمدن اسلامی مدیون همین نقش است.

 

این  مسئول فرهنگی، مذهبی،با بیان این مطلب که تبلور فرهنگ دینی در طول تاریخ مسجد بوده است اضافه کرد: پیامبر اکرم‌(صلی الله علیه وآله) به محض ورود به شهر مدینه به ساخت مسجد اهتمام ورزید و آن را به یک پایگاه دینی، سیاسی و اجتماعی بدل کرد.

 

کاروند،بر لزوم تدوین برنامه‌هایی متناسب و متنوع در مساجد برای پاسخگویی به تمام سلیقه‌ها تأکید کرد و گفت: امروز با بالاتر رفتن میانگین سواد و تحصیلات، برنامه‌های مسجد باید به‌روزتر از گذشته باشد./1325/د102/ی

 

منبع: سازمان تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات