۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۳۱۴۲۰۳
حجت‌الاسلام روحانی:

شورای نگهبان مانند سدی در برابر جاه طلبان و عوامل بیگانه ایستاده است

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد تاریخ پژوهی و دانش نامه انقلاب اسلامی با اشاره به ناسازگاری برخی از نامزدها انتخابات پیش رو و طرفداران آن ها با شورای نگهبان، گفت: و عوامل بیگانه به دنبال ناسازگاری با این نهاد انقلابی دارند.
حجت الاسلام سيد حميد روحاني، رئيس بنياد تاريخ پژوهي ايران معاصر

حجت الاسلام حمید روحانی رییس بنیاد تاریخ پژوهی و دانش نامه انقلاب اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به ناسازگاری برخی از نامزدها انتخابات پیش رو  و طرفداران آن ها با شورای نگهبان، گفت: کسانی که به دنبال جاه و مقام هستند و عوامل بیگانه به دنبال ناسازگاری با این نهاد انقلابی دارند.

 

وی افزود: شورای نگهبان به این افراد سودجو اجازه سواستفاده نمی دهد و مانند سدی استوار در برابر جاه طلبی آن ها ایستاده است بنابراین تلاش می کنند که  شورای نگهبان را وادار به عقب نشینی کنند.

 

حجت الاسلام روحانی به توطئه و جوسازی جاسوسان و مزدوران بین المللی برای به عقب راندن شورای نگهبان اشاره و بیان کرد: عوامل بیگانه که جاسوسان استکبار جهانی و مزدوران بین المللی هستند در جهت در هم شکستن سد عظیم شورای نگهبان توطئه و جوسازی می کنند تا این نهاد انقلابی را به عقب نشینی وادار کنند.

 

رییس بنیاد تاریخ پژوهی و دانش نامه انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: عوامل بیگانه با هوچی گری عوامل نفوذی خود را در پست های کلیدی و مسؤولیت های حساس قرار دهند بنابراین این جریان ها و راه ها برای ملت شناخته شده است و در هر دوره از انتخابات وجود دارد.

 

وی در خصوص صحبت های اخیر رییس جمهور که احراز صلاحیت واقعی نامزدهای انتخاباتی را از آن ملت دانسته بود، گفت: این حرف دستاویزی برای فشار بر شورای نگهبان است.

 

حجت الاسلام روحانی افزود: رییس جمهور از ملت چه می داند که این حرف را می زند؟ چقدر با ملت در ارتباط است؟ وی ملت را بی سواد می داند، حواله به جهنم داده و آن ها را آدم های تازه به دوران رسیده می داند.

 

رییس بنیاد تاریخ پژوهی و دانش نامه انقلاب اسلامی با اشاره به مشکلات عدیده ای از قبیل فشار اقتصادی که مردم با آن مواجه هستند، اظهار کرد: اگر رییس جمهور اندیشه ها و راه مردم را می دانست با آمریکا سازش نمی کرد و برای حل مشکلات مردم قدمی بر می داشت.

 

وی با حضور جناح های مختلف سیاسی در انتخابات پیش رو اشاره و بیان کرد: در این دوره از انتخابات همه جناح های سیاسی شرکت دارند و از جمله آن ها حضور پررنگ اصلاح طلبان است.

 

حجت الاسلام روحانی در خصوص این حرف رییس جمهور که اگر جناحی در انتخابات باشد و جناحی نه، چه نیاز به برگزاری انتخابات است، گفت: شاید منظور جناح وابسته به آمریکا، منافقین و کسانی که فرش قرمز برای آمریکا پهن می کنند، باشد که راه برای آن ها در انتخابات نیست و گر نه همه جناح ها در این دوره از انتخابات حضور دارند.

 

مورخ انقلاب اسلامی با اشاره به تأکید رییس جمهور به اعتدال و گلایه از تندروی ها، گفت: رییس جمهور از اعتدال و آمریکا از میانه وری  سخن می گوید و منظور هر دو سازش گرا بودن و با آمریکا کنار آمدن است و تلاش می کنند که راه امام و بسیجی ها فراموش شود.

 

وی به شناخت اندیشه ها و مکتب امام برای انتخاب اصلح تأکید و اظهار کرد: مردم باید راه امام خمینی را به درستی بشناسند و به ویژگی هایی را که رهبر معظم انقلاب برای کاندیدهای اصلح بیان می کنند، توجه کنند./1310/302/ب3

ارسال نظرات