۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۳۱۴۰۹۷
با انتشار بیانیه‌ای اعلام شد؛

پیوند مسجد و انقلاب اسلامی ناگسستنی و همیشگی است

خبرگزاری رسا ـ کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، پیوند مسجد و انقلاب اسلامی را پیوندی ناگسستنی و همیشگی خواند و از مساجد به عنوان جایگاه عبادت و پایگاه سیاست نام برد.
ستاد دهه فجر

به گزارش خبرگزاری رسا، کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد.

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

مسجد از مهمترین، با  سابقه ترین و مؤثرترین نهادهای جامعه اسلامی به شمار می آید و همواره در طول تاریخ اسلام، نقش بنیادین و محوری در شکل گیری تمدن اسلامی و پیشرفت جامعه ایفا کرده است.

 

میزان اثر بخشی مسجد در جامعه را می توان در نهضت‌های دینی و سیاسی تاریخ اسلام مشاهده کرد. در دوران معاصر نیز این روند ادامه یافت و باپیروزی انقلاب اسلامی؛ جایگاه و تاثیرگذاری مسجد به اوج خود رسید.

 

مسجد نقطه شروع نهضت امام خمینی(ره) و قیام و خروش مردم ایران است. در همین جایگاه مقدس؛اتاق فکر مبارزان شکل گرفت و باسخنرانی و ابلاغ پیامها و سازماندهی مردمی در مساجد،سرانجام سرنگونی رژیم طاغوت در 22 بهمن 1357 تحقق یافت.

 

پیوند مسجد و انقلاب اسلامی پیوندی ناگسستنی و همیشگی است،چرا که مسجدجایگاه عبادت و پایگاه سیاست است. مسجد مظهر پیوستگی فرد و جامعه و مظهرآمیختگی دنیا و آخرت است.اصحاب مسجد در آستانه سی و هفتمین سالروز بزرگداشت دهه فجرانقلاب اسلامی ضمن تجدید عهد با مقام معظم رهبری (مدظله العالی)بار دیگر با آرمانهای امام خمینی(ره) و شهدای گرانقدر تجدید پیمان کرده و به روح ملکوتی و بلندآنان درودمی فرستند.

 

در این دهه مبارک، مساجد ایران اسلامی به احترام امام راحل(ره) و شهیدان انقلاب اسلامی به پا می‌خیزند و پیروزی بزرگ ملت ایران راجشن می گیرند./998/د102/ی

 

منبع: کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی

ارسال نظرات