۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۳۱۴۰۳۰
حجت‌الاسلام والمسلمین عابدی:

عزت و آزادی از یوغ طاغوت دستاورد مهم انقلاب برای بشریت است

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با بیان این که ملت ایران با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، انقلاب خود را از سایر انقلاب‌های جهان متمایز و آن را به الگویی برای همه آزادی‌خواهان جهان تبدیل کردند، گفت: عزت و آزادی از یوغ طاغوت دستاورد مهم انقلاب برای بشریت است.
حجت الاسلام و المسلمين احمد عابدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی، ظهر امروز در مراسم آغازین روز دهه فجر در حرم حضرت معصومه(س) با بیان این که انقلاب اسلامی ایران هم مانند انقلاب عاشورا و سایر حرکت های تاریخ ساز و انسان ساز بشری از حریم اهل بیت(ع) و به وسیله یکی از فرزندان ائمه(ع) از آستان بانوی کریمه(س) آغاز شد، گفت: در طول تاریخ سراسر لاله گون ایران حرم اهل بیت(ع) به خصوص حرم حضرت معصومه(س) پناهگاه خوبی برای کسانی بوده است که خواستار آزادی و عزت انسان ها از یوغ طاغوت بوده اند و به همین ترتیب امام خمینی(ره) هم با آغاز انقلاب از  این آستان، این  آستان ملک پاسبان را پناهگاه انقلاب قرار داده و انقلاب را از گزند شیطان های زمان بیمه کردند.

 

وی افزود: در دوران منحوس پهلوی شرف و عزت ملت ایران بارها و بارها توسط بیگانگان پایمال شده بود و همین موضوع زمینه انزجاز ملت را از حکومت منحوس پهلوی فراهم کرد و امام خمینی (ره) با وعده آزادی و عزت و استقلال با کمک مردم زمینه پیروزی انقلاب را فراهم کردند.


استاد حوزه علمیه قم با اشاره به فعالیت های پهلوی برای زیر پا گذاشتن قداست حریم ائمه(ع) تصریح کرد: خادمان برای ممانعت از سخنرانی رضا شاه پهلوی و پسر ملعونش در حرم مطهر همیشه زمینه برگزاری سخنرانی آنها را در میدان آستانه فراهم می کردند تا پای این افراد به داخل حرم باز نشود و این طاغوت ها در مکان مقدسی مانند حرم ورود نکنند.

 

حجت الاسلام عابدی حرم مطهر را مهد انقلاب دانست و گفت: این حرم همیشه نقطه آغاز و پایان تظاهرات ها بود.

 

رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با اشاره به این که ملت ایران برای رفاه انقلاب نکردند، ادامه داد: اولین و آخرین شعار ملت ایران در تمام راهپیمایی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود و به این ترتیب ملت ایران انقلاب خود را از سایر انقلاب های جهان متمایز کرده و آن را به الگویی برای همه آزادی خواهان جهان تبدیل کردند.

 

وی با تاکید براینکه انقلاب از این حرم مطهر شروع شد، اظهار کرد: امام در جایی فرمودند که من هرچه دارم از نماز شب و زیارت حضرت معصومه(س) است و ما باید تلاش کنیم که مردمی که به اینجا پناه می آورند در این حریم مقدس احساس آرامش و امنیت کنند و این منوط به خدمت رسانی خوب و تلاش شبانه روزی خادمان است.

 

سخنران حرم حضرت معصومه(س) یادآور شد: آنچه انقلاب را به پیروزی رساند ارزش هایی بود که توسط اهل بیت(ع) و بانوی کریمه در میان مردمان این سرزمین نشر یافت و امروزه هم آنچه می تواند انقلاب را در برابر حوادث گوناگون بیمه کند همین ارزش های الهی و معنوی اهل بیت(ع) است./837/پ202/ی

ارسال نظرات