۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۳۱۳۸۷۹
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

نمایشگاه‌های استانی کتاب با هدف سوق امکانات به استان‌ها دنبال می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه استانی گفت: برگزاری نمایشگاه‌های استانی کتاب با هدف سوق امکانات به استان‌ها دنبال می‌شود.
علي‌اصغر کارانديش

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان هرمزگان با حضور علی‌اصغر کاراندیش، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان و امام‌جمعه بندرعباس، جاسم جادری، استاندار هرمزگان، همایون امیرزاده، مشاور معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیرمسعود شهرام نیا، مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، علیرضا درویش‌نژاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان و جمعی از مدیران و مقامات استانی افتتاح شد.

 

علی‌اصغر کاراندیش مروستی در این مراسم با بیان این‌که انقلاب اسلامی انقلابی فرهنگی بود، عنوان کرد: اگر به مکتب اسلام عمل کنیم و ابعاد نورانی اسلام پیاده شود مردم هم در دنیا و هم در آخرت سعادتمند خواهند بود.

 

وی ادامه داد: تمام کارهایی که مردم و مسئولان در ایران در حوزه‌های مختلف انجام می‌دهند برای این است که بتوانیم احکام اسلامی را در جامعه پیاده و فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی خود را ترویج و پیاده‌سازی کنیم.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که ایران در طول تاریخ دارای نویسندگان بزرگی بوده است، افزود: ایران از تمدن فرهنگی غنی برخوردار است و استان هرمزگان نیز سابقه دیرینه‌ای در این تمدن دارد.

 

کاراندیش، سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را سوق دادن امکانات به سوی استان‌ها دانست و بیان کرد: در حوزه کتاب و دیگر بخش‌های فرهنگی و هنری این هدف دنبال می‌شود.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر این‌که برگزاری نمایشگاه‌های کتاب نباید صرفاً برای فروش بیشتر باشد، اظهار داشت: هدف اصلی، ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه است و باید ارزیابی شود که برگزاری نمایشگاه‌های کتاب تا چه حد توانسته فرهنگ مطالعه را در استان‌ها ارتقا دهد.

 

کاراندیش عنوان کرد: برنامه‌های جنبی می‌تواند در ترویج فرهنگ مطالعه بسیار مؤثر باشد. به‌ویژه حضور کودکان در این برنامه‌ها می‌تواند در آگاهی‌بخشی و علاقه‌مند سازی آنها به مطالعه بسیار کارگر باشد.

 

وی گرانی کتاب و کاغذ را یکی از عوامل کم بودن سرانه مطالعه دانست و عنوان کرد: بر این اساس دولت در اعتبارات برای حوزه کتاب و رسانه‌ها یارانه خوبی را پیش‌بینی کرده و حدود ٣٥ درصد یارانه کتاب و نشریات در اعتبارات سال آینده افزایش یافته است.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ناشران و اهالی فرهنگ و هنر باید به محتوای کتاب‌ها توجه بیشتری داشته و به ارائه محتوای مناسب به گروه‌های سنی مختلف بپردازند.

 

سیزدهمین نمایشگاه کتاب بندرعباس به همت مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا 16 بهمن‌ماه صبح‌ها از ساعت 10 تا 12 و عصرها از ساعت 16 تا 21 میزبان علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی خواهد بود./998/د102/ق 

منبع: مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران

ارسال نظرات