۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۳۱۳۸۵۶

علمای بحرین حمله به مسجد شیعیان عربستان را محکوم کردند

خبرگزاری رسا ـ علمای بحرین با تاکید بر ضرورت مبارزه با تررویسم، حمله تروریستی به مسجد امام رضا (ع) الاحساء عربستان را به شدت محکوم کردند.
علماي بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، علمای بحرین با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت اقدام تروریستی حمله به مسجد امام رضا (ع) در الاحساء عربستان تاکید کردند که مبارزه با تروریسم وظیفه ای دینی و ملی است.


در این بیانیه آمده است: تروریسم سیاه دل بار دیگر یکی از خانه‌های الهی را در روز جمعه مورد هدف قرار داد تا ده‌ها تن از مومنان و نمازگزاران را شهید و زخمی کند.


این بیانیه افزود: عقل از چنین عملی در حیرت و بیان از توصیف وحشی‌گری و قباحت این جنایت قاصر است و بی‌شک دین و انسانیت از چنین جنایتی مبراست.


علمای بحرین با اشاره به اینکه محکومیت به تنهایی برای مبارزه با تروریسم کافی نیست، خاطر نشان کردند: مقابله با تروریسم تنها با طرح‌های دینی و ملی شامل برای اصلاح و درمان عوامل و ریشه‌های این اقدامات امکان پذیر است.


این بیانیه تصریح کرد که اصلاح ساختار آموزشی موجود که مبتنی بر نفی سایر مسلمانان است، تصحیح سخنان اختلاف برانگیز مذهبی، ترویج مبانی همزیستی مسالمت آمیز، عدالت اجتماعی، حقوق انسانی به همراه تلاش امنیتی جدی و مشترک در جهت حمایت از اماکن مورد هدف از راه‌های مبارزه با تررویسم است.


علمای بحرین در پایان با تسلیت به خانواده شهدا و قربانیان حادثه انفجار تروریستی مسجد امام رضا (ع)، شفای عاجل مجروحان این حادثه را از خداوند مسالت کردند.


در حادثه انفجار تروریستی ظهر جمعه عربستان دست کم 4 تن شهید و ده‌ها تن از نمازگزاران زخمی شدند. تاکنون هیچ گروهی مسؤولیت این جنایت را به عهده نگرفته است اما منابع عربستانی از دستگیری فردی 22 ساله از شهروندان این کشور خبر دادند که عامل اصلی این انفجار بوده است./981/ب902/د

ارسال نظرات