۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۳۱۳۸۱۵

معرفی ویژه برنامه‌های رادیو معارف در ایام دهه فجر

خبرگزاری رسا ـ بازخوانی آرمان‌های انقلاب اسلامی در برنامه «پلاک ۵۷»، اهمیت تدبر و تفکر در زندگی در برنامه «پرسمان خانواده»، مرور خاطرات روزهای انقلاب در برنامه «آن روزها» و معرفی کتاب‌ها و آثار مکتوب شاخص با موضوع انقلاب اسلامی در برنامه «کتاب انقلاب» از ویژه برنامه‌های رادیو معارف در ایام دهه فجر است.
برنامه پلاک 57

به گزارش خبرگزاری رسا، بازخوانی آرمان‌های انقلاب اسلامی در برنامه «پلاک 57»، اهمیت تدبر و تفکر در زندگی در برنامه «پرسمان خانواده»، مرور خاطرات روزهای انقلاب در برنامه «آن روزها» و معرفی کتاب‌ها و آثار مکتوب شاخص با موضوع انقلاب اسلامی در برنامه «کتاب انقلاب» از ویژه برنامه‌های رادیو معارف در ایام دهه فجر است.

 

بازخوانی آرمان‌های انقلاب اسلامی در پلاک 57

 ویژه برنامه زنده «پلاک 57» با حضور کارشناسان و صاحب نظران حوزه و دانشگاه و برخی از یاران انقلاب به تشریح و بازخوانی آرمان‌های انقلاب اسلامی و اندیشه‌های امام راحل  با بهره­گیری از فرمایشات رهبر معظم انقلاب می‌پردازد.

 

ویژه برنامه زنده «پلاک 57» همراه با بخش‌های روزشمار انقلاب، طلایه داران انقلاب، انقلاب اسلامی از دیدگاه مشاهیر جهان، صدور انقلاب از زبان رهپویان انقلاب اسلامی و آیتم‌های جذاب نمایش رادیویی و مسابقه در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی تقدیم مخاطبان رادیو معارف می‌شود.

 

«پلاک 57» به همت گروه اخبار معارفی و اطلاع رسانی به تهیه و سردبیری امیرعباس خاقانی و اجرای حمید سوری 12 تا 22 بهمن هرروز ساعت 8 و 40 دقیقه صبح زنده و مستقیم به روی آنتن می‌رود.

 

اهمیت تدبر و تفکر در زندگی در برنامه «پرسمان خانواده»

رادیو معارف در برنامه «پرسمان خانواده» جایگاه تدبر و تفکر در زندگی را از منظر آیات و روایات تبیین می‌کند.

 

حجت الاسلام محسن عباسی ولدی کارشناس مباحث خانواده و تربیت دینی در برنامه «پرسمان خانواده» رادیو معارف ضمن تبیین اهمیت و جایگاه تدبر و تفکر در قرآن و روایات به این پرسش‌ها که چگونه باید اهل فکر شد؟ نقش تدبر در قرآن و انس با روایات و سیره اهل بیت علیهم السلام در اهل فکر شدن چیست؟ رابطه یاد مرگ با اهل فکر شدن چگونه است؟ تأثیر جمع‌های دوستانه برای اهل فکر شدن و اینکه تفاوت زندگی اهل فکر با اهل خیال چیست؛ تا چه اندازه باید نگران رشد معنوی همسر بود؟ و پرسش‌هایی از این دست پاسخ می‌دهد.

 

برنامه «پرسمان خانواده» با تلاش گروه فرهنگ و جامعه به تهیه کنندگی حمید علیخانی و اجرای مرتضی بهرامی خشنودی یکشنبه‌ها ساعت 16 تا 17 از رادیو سراسری معارف پخش می‌شود.

  

معرفی کتاب‌ها و آثار مکتوب شاخص با موضوع انقلاب اسلامی در برنامه «کتاب انقلاب»

 برنامه «کتاب انقلاب» با معرفی کتاب‌ها و آثار مکتوب شاخص با موضوع انقلاب اسلامی و نقش گروه‌ها و اقشار مختلف مردم در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس؛ مخاطبان را به مطالعهٔ ریشه‌های انقلاب اسلامی فرا می‌خواند.

 

برنامه «کتاب انقلاب» کاری از گروه فرهنگ و جامعه رادیو معارف به تهیه کنندگی حسن توکلی زاده و گویندگی علی فرحناک 12 تا 22 بهمن هر شب ساعت 22 و 40 دقیقه از صدای فضیلت پخش می‌شود.

 

مرور خاطرات روزهای انقلاب در ویژه برنامه «آن روزها»

برنامه «آن روزها» به گفتگو با برخی چهره‌های نام آشنای مبارزه علیه رژیم ستم‌شاهی و بیان خاطرات ناگفته از دوران مبارزات و اهداف انقلابیون از این مبارزات می‌پردازد.

 

بررسی نقش توکل و اراده مردم و روحانیت به ویژه حضرت امام راحل رحمت الله علیه در پیروزی انقلاب از محورهای موضوعی این برنامه است.

 

برنامه «آن روزها» کاری از گروه اخبار معارفی و اطلاع رسانی به تهیه کنندگی ابوالفضل سلیمانی و گویندگی رضا ملایی از 12 تا 22 بهمن هر شب ساعت 22 از رادیو معارف پخش می‌شود./998/د101/ی

ارسال نظرات