۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۳۱۳۳۸۲
تولیت مدرسه علمیه امام حسین بابل:

انقلاب اسلامی احیا کننده انقلاب بزرگ پیامبر بود

خبرگزاری رسا ـ تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) بابل با تأکید بر قدرشناسی از نعمت انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب اسلامی با احیای انقلاب بزرگ پیامبر(ص) الهام بخش دیگر حرکت های آزادی بخش تبدیل شده است.
حسين تقي پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام حسین تقی پور امروز در جمع نخبگان بسیجی شهرستان بابل با بیان اهمیت عبرت آموزی از حوادث از منظر قرآن کریم، گفت: براساس مفاهیم قرآنی حوادث و تحولات تاریخ قانونمند است و قابل تبدیل شدن به یک نظریه و قانون را دارد.

 

وی افزود: بخشی از قرآن بررسی حوادث پیشینیان است و به گونه ای عبرت آموز سرگذشت آنان را برای افراد نقل می کند.

 

امام جمعه گتاب ضمن تشریح برخی از داستانهای قرآنی و ذکر مثالی در خصوص تکرار برخی از حوادث، اظهار داشت: علی رغم تاکید قرآن بر عبرت گرفتن از سرنوشت بنی اسرائیل، خواص دوران پیامبر(ص) همان اشتباهات بنی اسرائیل را بعد از پیامبرشان تکرار کردند.

 

وی ادامه داد: پس از رحلت پیامبر(ص) تحولات ارتجاعی در بین امت ایشان به ویژه در میان خواص به وجود آمد و انقلاب پیامبر از مسیر اصلی خود خارج شد.

 

حجت الاسلام تقی پور انقلاب اسلامی را احیا کننده انقلاب بزرگ پیامبر بعد از 1400 سال دانست و تصریح کرد: اگر ملت ما بصیرت و هوشیاری در تبعیت از ولایت را مانند امت پیامبر نداشته باشد، دوباره آفت انحراف و سقوط دامن ما را خواهد گرفت.

 

وی با تشریح این آفت ها و انحرافات،افزود: مهم ترین انحرافی که انقلاب اسلامی را تهدید می کند، قدرنشناسی از نعمت بزرگ انقلاب اسلامی، دور شدن از مسیر اسلام و مبانی دین در حوزه های مختلف فردی و اجتماعی است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این مطلب که مهم ترین نعمت انقلاب اسلامی وجود ولایت فقیه در راس نظام اسلامی است، گفت: آنچه که امروز ما را در بین امت های دیگر ممتاز کرده و خطرات بزرگی را از ملت و امت ما دور کرده است، نعمت بزرگ ولایت است.

 

وی ادامه داد: عامل اصلی حفظ نظام اسلامی علی رغم وجود گردنه های خطرناک و فتنه های بسیار بزرگ، وحدت و پیوند میان امت و رهبری است.

 

حجت الاسلام تقی پور بصیرت را عامل خروج از فتنه ها دانست و تاکید کرد: انقلاب اسلامی الهام بخش حرکت های آزادی خواهی در سطح جهان و مبارزه با استکبار شناخته می شود و این به جهت عزت و لباس کرامتی است که خداوند بر قامت نظام اسلامی پوشاند.

 

وی افزود: قدرشناسی از انقلاب اسلامی به عنوان وظیفه هر انقلابی و ایرانی است و ناسپاسی از نعمت های انقلاب و ولایت فقیه، کفران نعمت را منجر می شود./1313/202/ب1

 

ارسال نظرات