۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۳۱۳۳۷۱
رییس سازمان بسیج دانشجویی کشور:

برای مقابله با نفوذ باید بصیرت خود را افزایش دهیم

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بسیج دانشجویی کشور راهبرد آمریکا را در این وهله مهار و نفوذ دانست و گفت: آمریکایی‌ها بر اساس مهار تحریم‌ها را حفظ خواهند کرد و بر اساس نفوذ تلاش می‌کنند افراد نزدیک به خود را وارد دو مجلس کنند که وظیفه ما برای مقابله با آنها افزایش بصیرت است.
داوود گودرزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، داوود گودرزی، رییس سازمان بسیج دانشجویی کشور، پیش از ظهر امروز در همایش نسیم بهشتی که به مناسبت تجلیل از برگزیدگان طرح ولایت در مؤسسه امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به این که راهبرد آمریکایی‌ها این است که ما را مطیع خود کنند، اظهار داشت: به این دلیل است که مقام معظم رهبری بحث نفوذ را مطرح می‌کنند.

 

وی با اشاره به نفوذ آمریکا در داخل کشور خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی اصلاح طلبان در دولت یازدهم آمریکایی ها دو هدف عملیاتی را در مذاکرات با ایران برای خود تعریف کردند که اولا آنها فکر می کردند که دولت به سمت مذاکره می‌آید و رهبر انقلاب مخالفت می‌کند و در نهایت شکاف در حاکمیت ایجاد می‌شود و کشور دو دسته می‌شوند و اختلاف سبب می‌شود که نفوذ بهتر صورت گیرد و به اهداف خود برسند.

 

گودرزی در بیان راهکار دوم آمریکایی‌ها گفت: آنها فکر می‌کردند که با مطرح کردن مسأله سازش و دیدارهای متعدد مسؤولان دو کشور قبح رابطه با آمریکا در ایران شکسته می‌شود و تنفر ملت ایران و مرگ بر آمریکا گفتن‌ها کمرنگ می‌شود و رفتار نظام جمهوری اسلامی دچار تغییر می‌شود و ما از آرمان‌های خودمان و استکبار ستیزی و حمایت از مظلوم دست بر خواهیم داشت.

 

وی با توجه به این که آنها در مذاکرات شرط کرده بودند که اگر ما تحریم‌هارا لغو کردیم و پولهای ایران را آزاد کردیم نباید این پول در حمایت از مقاومت خرج شود، ابراز داشت: امروزه هم می بینیم که یکی از مشاوران ارشد رییس جمهور گفت پولی که ما از رفع تحریم‌ها بگیریم را صرف مبارزه با داعش نخواهیم کرد؛ حرف آمریکایی‌ها این بود که ما به واسطه این دولت رفتار نظام جمهوری اسلامی را در منطقه تغییر دهیم.

 

رییس سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان این که هدف اول آمریکایی‌ها از مذاکرات با هوشمندی مقام معظم رهبری با شکست مواجه شد، افزود: الان بعد از دو سال و نیم مذاکره آخرین حرف آمریکایی‌ها این است که نباید پولهای بلوکه شده ایران را به این دولت بدهیم زیرا این دولت نه می‌تواند اقتصاد خود را درست کند و نه توان تغییر سیاست‌های منطقه‌ای ایران را دارد و اگر ما پول بدهیم خرج سوریه خواهد شد . جمع بندی آنها این است که رفتار مسؤولان و مردم ایران به این راحتی تغییر نمی‌کند؛ بنابراین  همانطور که از اول قرار نبود تحریم‌هارا بردارند به این نتیجه رسیدند که پول‌های ایران هم نباید بازگردانده شود.

 

وی تأثیر تحریم‌ها را در اقتصاد ایران 20 تا 30 درصد دانست و اظهار داشت: هیچ کس در ایران از تحریم دفاع نمی‌کند ولی ما نباید خود را فریب دهیم بلکه باید اقتصاد را از طریق راهکار اصلی ان که اقتصاد مقاومتی است سامان دهیم زیرا می‌بینیم که هنوز دستور لغو تحریم‌ها از رییس جمهور امریکا صادر نشده تحریم‌های جدید توسط کنگره تصویب می‌شود و آخرین طرح امریکا مهار و نفوذ است.

 

گودرزی تصریح کرد: برآوردها این را نشان می‌دهد که بنابر راهبرد مهار و نفوذ، آمریکا در مرحله اول بر اساس راهبرد مهار به ایران امتیازی نمی‌دهد و تحریمی برداشته نخواهد شد و از آنجا که می خواهند ضربه اساسی را از طریق نفوذ بزنند انتظار می‌رود در این انتخابات اختشاش خیابانی هم نباشد و فقط بخواهند در دو مجلس نفوذ کنند و در آینده که نفوذ پیدا کردند بتوانند ضربه اساسی بزنند.

 

وی مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی را اصلی‌ترین نهادهای تصمیم گیری نظام دانست و اظهار داشت: تلاش آنها این است که نزدیکترین آدم‌ها به خودشان را وارد مجلس کنند و رویکرد حداقلی هم دارند و حالا که بحث نفوذ جدی است ما باید در وهله اول بصیرت خود را افزایش دهیم و با یک اسم فریب نخوریم و نکته دوم این است که باید تلاش کنیم که در کاندیداهای مورد اعتماد به وحدت برسیم و رأی ما شکسته نشود./843/202/ب2

ارسال نظرات