۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۳۱۲۷۵۳
کارشناس مسائل رسانه:

در مباحث دینی نیازمند اتاق فکر قوی هستیم/ تولید فیلم های مذهبی تأثیر بسزایی در ترویج دین اسلام دارد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل رسانه با اشاره به این که تولید فیلم های مذهبی تأثیر بسزایی در ترویج دین اسلام دارد، گفت: شناخت اینترنت، فضای مجازی، ماهواره و قابلیت های آن سبب پیشبرد اهداف می شود؛ از این رو با بالابردن سطح آگاهی و سواد رسانه ای خود، می توانیم از قابلیت های رسانه و فضای مجازی استفاده کنیم.
تاثير اينترنت بر فرهنگ جامعه

خانم نجمه السادات امیری، معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد، در حاشیه نشست افسران جنگ نرم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت:  اینترنت و رسانه یک چاقوی دو دم و خطرناک است که 2بعد و 2 کاربرد دارد؛ رسانه هم می تواند جراحی و مداوا کند و هم می تواند سر ببرد، اما این ما هستیم که باید از قابلیت های رسانه استفاده کنیم.

 

وی ابراز کرد: شبکه های تفرقه افکنی که به نام دفاع از شیعه مشغول فعالیت هستند، دستاوردی جز تفرقه، تنش و ایجاد شبهات در اذهان عمومی ندارند که تنها با بالا بردن سطح اطلاعات و آگاهی می توان جلوی آن ها را گرفت.

 

این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد به ضرورت برخورد با شبکه های ماهواره تفرقه افکن پرداخت و گفت: با توجه به حد و مرز قانونی هر کشور، قانون مندی و گاهی مقابله با مظاهر فساد نشانگر بیداری جامعه است، اینکه امروز عصر بدون مرز اطلاعات و رسانه است، نباید باعث خاموشی ماندن گروه امنیتی کشور شود.

 

نقد و بررسی عوامل ایجاد ایران هراسی و پاسخ به شبهات راه های مقابله با ایران هراسی است
امیری به ضرورت تبیین معارف اهل بیت و دفاع از حقانیت شیعه اشاره و اظهار کرد: آموزش و پرورش از سنین دبستان، در مدارس، واحد درسی را به شیعه شناسی و اسلام شناسی اختصاص دهد، وهابیت فرزندان خود را از کودکی با منابع دینی و  صحاح سته آشنا کرده و آن ها را آموزش می دهد. 

 

معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد با خاطرنشان کردن این که فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در بحث رسانه، بسیار مهم است، گفت: دولت از طریق فضای مجازی می تواند، گروه های به هم پیوسته را در شبکه های اجتماعی ایجاد کند که به تبلیغ دین و معارف اهل بیت(ع) بپردازد.

 

این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد عنوان داشت: نقد و بررسی عوامل ایجاد ایران هراسی و پاسخ به شبهات جامعه، آموزش زبان های متفاوت دنیا و اطلاع رسانی با زبان هر کس و ایجاد شبکه های ماهواره ای، تلویزیونی و مجازی از جمله اقداماتی است که نظام برای مقابله با پروژه ایران هراسی و شیعه هراسی می تواند انجام دهد.

 

تولید فیلم های مذهبی، تأثیر بسزایی در ترویج دین اسلام دارد
امیری به نقش و جایگاه رسانه در بیان فضایل ائمه معصومین(ع) اشاره کرد و گفت: انتشار و چاپ کتاب هایی در مورد فضائل ائمه معصومین(ع) تنها بخش کوچکی از مسأله مهم ترویج دین را پوشش می دهد، در حالی که تولید فیلم، مستند، کلیپ تأثیر بسزایی بر مخاطب گذاشته و عملکرد او را 100درصد افزایش می دهد.   

 

وی به روش های مقابله با شبکه های ماهواره ای که بر ضد اسلام کار می کنند اشاره و اظهار کرد: دستورات اسلام این اجازه را به ما نمی دهد که به مخالفان خود توهین کنیم، بلکه باید همان روش ائمه معصومین(ع) را در پیش گرفت، از این رو با خلق نیکو، رعایت ادب و حد و مرزها و در نهایت با استفاده از منابع خود آن ها، پاسخ گوی شبهاتی باشیم که ایجاد می کنند. 

 

در مباحث دینی نیازمند اتاق فکر قوی در مراکز مختلف هستیم
این کارشناس مسائل رسانه و هالیوود گفت: شناخت فضای مجازی، شبکه اینترنتی، ماهواره و قابلیت های آن باعث پیش برد اهداف می شود؛ رهبر معظم انقلاب می فرمایند: «اینترنت یکی از نعم بزرگ الهی است، اما در عین حال یک نقمت بزرگ هم هست.»

 

این پژوهشگر مسائل مهدویت در پایان یادآور شد: در مباحث دینی نیازمند اتاق فکر قوی در دانشگاه، مدارس، ادارات و مراکز دیگر هستیم، که هر کس با توجه به توان خود، می بایست تولید محصول کند./1309/202/ب1

 

ارسال نظرات