۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۳۱۲۷۱۷

اخبار کوتاه سازمان اوقاف و امور خیریه

خبرگزاری رسا ـ برگزاری 61 برنامه در بقاع متبرکه زنجان همزمان با دهه فجر، برگزاری محفل انس با قرآن کریم در 500 مرکز مجری طرح تلاوت نور و ممنوعیت خرید کالاهای خارجی دارای مشابه داخلی در سازمان اوقاف از اخبار کوتاه سازمان اوقاف و امور خیریه است.
سازمان اوقاف

به گزارش خبرگزاری رسا، باقر محمدلو، مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به فرارسیدن دهه فجر امسال اظهار داشت: مطابق سنوات گذشته برنامه‌های مختلفی به مناسبت دهه فجر در زنجان اجرا خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه امسال 61 عنوان برنامه در بقاع متبرکه و مساجد استان زنجان اجرا خواهد شد، افزود: همچنین در شهرستان زنجان برنامه‌های مناسبتی در پنج بقعه شاخص اجرا می‌شود.

 

محمدلو با اشاره به اینکه در این ایام در 20 مسجد شهری و پنج مسجد روستایی شهرستان زنجان برنامه مناسبتی اجرا خواهد شد، اضافه کرد: در شهرستان خدابنده نیز در 11 مسجد شاخص برنامه مناسبتی دهه فجر اجرا می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه همچنین در پنج مسجد شهرهای تابعه خدابنده نیز برنامه مناسبتی دهه فجر برگزار می‌شود، افزودند: در شهرستان طارم نیز در یکی از مساجد گیلوان، مسجد جامع آب‌بر و امامزاده هاشم و عوف (ع) آب‌بر برنامه مناسبتی دهه فجراجرا می‌شود.

 

مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه امسال در سه مسجد شهرستان خرم‌‎دره برنامه مناسبتی دهه فجر اجرا می‌شود، بیان کرد: مساجد امام حسین (ع)، امیرالمومنین (ع) و رسول‌الله (ص) میزبان جشن‌های دهه فجر خواهند بود.

 

وی با اشاره به اینکه در شهرستان ابهر نیز در هفت مسجد و بقعه متبرکه برنامه مناسبتی برگزار می‌شود، تصریح کرد: در شهرستان ایجرود نیز یک مصلی و مسجد جامع میزبان برنامه‌های دهه فجر خواهند بود.

 

محمدلو با اشاره به اینکه در شهرستان ماهنشان نیز در یک مسجد برنامه مناسبتی دهه فجر برگزار می‌شود، اضافه کردند: این برنامه‌ها همراه با سخنرانی، برپایی ایستگاه صلواتی، مراسم جشن، مسابقات کتابخوانی و ... برگزار خواهد شد.

 

محفل انس با قرآن کریم در 500 مرکز مجری طرح تلاوت نور برگزار می شود

مرتضی مقدمی، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر اظهار کرد: امسال نیز همچون سنوات گذشته برنامه‌های مختلفی همزمان با دهه فجر اجرایی خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه در این راستا نمایشگاه روزشمار انقلاب از 12 تا 22 بهمن ماه برگزار خواهد شد، بیان کرد: برگزاری جشن انقلاب همراه با تئاتر، شعرخوانی، سرود گروهی و ختم قرآن، برگزاری محفل انس با قرآن کریم نیز از دیگر برنامه‌هایی است که طی دهه فجر اجرا می‌شود.

 

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه در این ایام محفل انس با قرآن کریم در 500 مرکز مجری طرح تلاوت نور اجرا می‌شود، افزود: همچنین در این ایام مسابقات ورزشی تنیس روی میز و دارت بین اعضای کانون‌های مساجد شهر زنجان برگزار خواهد شد.

 

مقدمی در ادامه با اشاره به اینکه در این ایام مسابقه پیامکی فجر آفرینان برگزار می‌شود، تصریح کرد: همچنین در طول دهه فجر مسابقه پوسترسازی شعارهای انقلابی اجرا خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه همزمان با 12 بهمن به شکرانه ورود امام خمینی (ره) به میهن جشن انقلاب در مدارس برگزار خواهد شد، تصریح کرد: عطرافشانی مزار شهدا و شرکت در راهپیمایی نیز از جمله برنامه‌‎های این دهه است.

 

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان در ادامه از برگزاری مسابقات ورزشی، قرآنی و فرهنگی نیز در استان خبر داد و اضافه کرد: دیدار با خانواده شهدا، برگزاری مراسم دهه فجر با همکاری دهیاری و شورای شهر از دیگر برنامه‌های دهه فجر است.

 

مقدمی با اشاره به اینکه به مناسبت دهه فجر ویژه برنامه در امتداد فجر برگزار می‌شود، افزوند: آذین‌بندی مساجد در طول دهه مبارک فجر، اعضای کانون‌های مساجد استان، برگزاری جشن انقلاب در و اجرای سرود توسط اعضای کانون‌های مساجد نیز از دیگر برنامه‌هایی است که توسط اعضای کانون‌های مساجد اجرایی خواهد شد.

 

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان در ادامه از برگزاری مراسم جشن و سخنرانی با عنوان انقلاب تا ظهور خبر داد و گفت: برپایی ایستگاه‌های صلواتی و مراسم سخنرانی با موضوعیت دستاوردهای انقلاب از دیگر برنامه‌هایی است که در این ایام اجرا خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه برپایی نمایشگاه تصویری از انقلاب، حضور در راهپیمایی 22 بهمن، برگزاری مسابقات فرهنگی با موضوع انقلاب و تکبیر گویی همزمان با شب 22 بهمن از دیگر برنامه‌های اجرایی در دهه فجر است، اضافه کرد: در این ایام مراسم زنگ انقلاب در 12 روستای استان با حضور اهالی اجرا خواهد شد.

 

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان خاطر نشان کرد: برگزاری جشن و جنگ شادی با اجرای تئاتر، تردستی و سرود کانونی در بین خانواده‌های اعضای کانون و برگزاری مراسم نورافشانی نیز از دیگر برنامه‌هایی است که توسط کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اجرایی خواهد شد.

 

وی خاطر نشان کرد: همچنین طی دهه فجر 10 کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان زنجان افتتاح خواهد شد.

 

ممنوعیت خرید کالاهای خارجی دارای مشابه داخلی در سازمان اوقاف

محمد روح الامینی، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان اوقاف و امور خیریه حمایت از کارآفرینان و بهره برداری از کالاهای تولید داخل را یکی از سیاست های این معاونت برشمرد و اظهارداشت: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری پیرامون ضرورت تقویت و حمایت از تولیدات داخلی و عدم استفاده از کالاهای خارجی ، مقرر شد ، خرید هرنوع کالای خارجی که دارای تولید مشابه داخلی است، در این سازمان همچون گذشته ممنوع است.

 

وی اضافه کرد: براساس بخشنامه ابلاغی به ادارات کل استانها و ادارات شهرستانی، مدیران و مسؤولان ذیربط باید از خرید هرنوع کالای خارجی که دارای تولید مشابه داخلی است(اعم از کالای ساخته شده و یا قطعاتِ ملزومات و تجهیزات) خودداری کنند./1325/101/ب2

 

منبع: روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه

ارسال نظرات