۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۳۱۲۴۴۶

«شیار 143» چاپ دومی شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب «شیار143» روایتی از انتظار یک مادر شهید برای بازگشت فرزندش از جبهه نوشته نرگس آبیار به چاپ دوم رسید.
شيار 143

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نرگس آبیار، نویسنده و کارگردان دفاع مقدس درباره کتاب «شیار 143»، گفت: ویژگی‌های ادبی و شخصیت‌پردازی در این کتاب در کنار پرداختن به بخش‌هایی از عملیات والفجر مقدماتی و ماجرای اسارت، اثری کامل‌تر نسبت به فیلم است.

 

رمان «شیار 143» براساس عملیات والفجر مقدماتی؛ روایتی از انتظار یک مادر شهید برای بازگشت فرزندش از جبهه نوشته شده که فیلم سینمایی با همین عنوان با بازی مریلا زارعی، گلاره عباسی، مهران احمدی و غیره تاکنون به فروش 3 میلیارد تومان رسیده است.

 

این نویسنده انقلاب و دفاع مقدس درباره داستان کتاب گفت: کتاب ماجرای 13 نوجوان رزمنده است که به جنگ می‌روند؛ اما شخصیت جالبی که خواستم در این کتاب بیشتر به آن بپردازم، مادر یکی از این نوجوانان بود؛ با توجه به شناختی که از مادران منتظر دارم و از نزدیک حس آنها را لمس کرده‌ام، یک مادر را از راویان اصلی این داستان قرار دادم.

 

آبیار در ادامه با اشاره به ویژگی‌های این اثر مکتوب گفت: کتاب «شیار 143» ویژگی‌های ادبی خاص خودش را دارد، بطوریکه ما مجال شخصیت‌پردازی را در کتاب داشتیم، اما طبیعتا فیلم دارای آن قوت شخصیت‌پردازی که در کتاب بیان شده نیست. همچنین کتاب بخش‌هایی دارد که در فیلم به آن اشاره نشده، مانند بخش‌هایی درباره عملیات والفجر مقدماتی و ماجرای اسارت؛ به همین خاطر افرادی که می‌خواهند مستند واقعی و دقیق‌تری را از این ماجرا بدانند، می‌توانند به کتاب مراجعه کنند./907/د102/ق

منبع: سوره مهر

ارسال نظرات