۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۳۱۲۲۱۱

حماس و جهاد اسلامی بر پاسخگویی به جنایت صهیونیست‎ها تأکید کردند

خبرگزاری رسا ـ جنبش‎های حماس و جهاد اسلامی با اشاره به اینکه جنایت‎های رژیم صهیونیستی بی پاسخ نخواهد ماند بر ادامه انتفاضه قدس تاکید کردند.
حماس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جنبش های حماس و جهاد اسلامی امروز در جریان برگزاری تظاهرات همبستگی با انتفاضه قدس که در مقابل برج شوا حصری در مرکز غزه برگزار شد، بر استمرار انتفاضه تا تحقق اهداف آن تاکید کردند.

 

در همین رابطه اسماعیل رضوان از رهبران جنبش حماس طی سخنانی خواستار تشکیل فرماندهی میدانی متشکل از جوانان کرانه باختری برای رهبری انتفاضه شد و از همه گروه های فلسطینی خواست تا در این انتفاضه تا زمان تحقق اهداف آن مشارکت نمایند.

 

رضوان تصریح کرد که ممکن نیست هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی انتفاضه قدس را متوقف سازد بلکه این هماهنگی امنیتی جنایتی است که باید تمامی عاملان آن مورد مواخذه و مجازات قرار گیرند.

 

رضوان همچنین گروه های فلسطینی را به اتخاذ موضع روشن در خصوص هماهنگی امنیتی برای توقف این هماهنگی فراخواند.

 

از سوی دیگر خالد البطش از رهبران جنبش جهاد اسلامی گفت که 10 سال از محاصره تحمیلی بر نوار غزه می گذرد اما توطئه ها باعث نشد که ملت فلسطین از اصول خود دست بردارد و رژیم اشغالگر هرگز موفق نخواهد شد اراده ملت فلسطین را بشکند.

 

وی همچنین بر اجماع فلسطینی برای پایان دادن به دودستگی و اختلافات تاکید کرد و خواستار ضرورت توقف هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی شد.

 

البطش افزود: تمامی تلاش های بین المللی، توطئه ها و محاصره برای به زانو درآوردن ملت فلسطین هرگز موفق نخواهد بود زیرا فلسطینیان صاحب این سرزمین هستند و هرگز چانه زنی بر سر آن را نمی پذیرند؛ نبرد با اشغالگران ادامه دارد و ملت ما هرگز تسلیم نخواهد شد.

 

وی به جنایت های رژیم اشغالگر علیه ملت فلسطین برای به زانو درآوردن این ملت از جمله اعدام های میدانی، تخریب خانه ها و قتل جوانان و بازداشت کودکان اشاره کرد.

 

البطش تاکید کرد که ملت ما پایدار و قدرتمند است و به بازسازی خانه های شهدا در پاسخ به تخریب خانه های آنها و آوارگی شهروندان ادامه می دهد.

 

این رهبر جنبش جهاد اسلامی در ادامه اظهار داشت که استقرار توپخانه رژیم صهیونیستی در مرز نوار غزه به دلیل شکست این رژیم در مقابله با انتفاضه قدس و رویارویی با ملت فلسطین در قدس، رام الله و الخلیل و نیز ناکامی آن در شکستن اعتصاب غذای اسرای فلسطینی صورت گرفته است.

 

وی افزود که این دشمن و توپخانه آن در مرز غزه هرگز ما را نمی ترساند، آنجا خط درگیری است و مرز ثبات نیست، ما به جهاد و انتفاضه خود ادامه داده و به وحدت ملی پایبند هستیم.


 
افزایش بی سابقه سطح همکاری امنیتی تشکیلات رام الله با رژیم صهیونیستی

 

انتفاضه قدس روزهای پایانی چهارمین ماه خود را سپری می کند، این حرکت خودجوش مردمی همچنان ادامه دارد. این اقدام در حالی صورت می گیرد که دشمن صهیونیستی قادر به مهار و متوقف کردن آن نیست.

 

مرکز مطالعات و پژوهش های "الزیتونه" با ارائه گزارشی تحلیلی تاکید کرد که مقامات نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی بر این باورند که برای مقابله با انتفاضه قدس باید به گزینه های سیاسی متوسل شد و گزینه های نظامی کارآیی ندارد.

 

در این گزارش همچنین آمده است که مقامات سیاسی اسرائیل بر این باورند که انتفاضه قدس روند فزاینده ای به خود گرفته است، این اقدام در حالی صورت می گیرد که همکاری امنیتی تشکیلات رام الله با اسراییل تشدید یافته است.

 

طبق این گزارش تحلیلی، سرویس های امنیتی تشکیلات رام الله قادر به جلوگیری از اجرای عملیات های انفرادی نیستند و همین مساله اسرائیل را نگران کرده است.

 

طبق این گزارش، سران صهیونیستی نگران فرسایش و به تحلیل توان نظامی ارتش رژیم اشغالگر قدس هستند. نظرسنجی ها حکایت از بروز بحران امنیتی شدید در محافل اسرائیلی دارد؛ به گونه ای که 77 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی ها اعتراف کردند که اصلا احساس امنیت و آرامش نمی کنند، شهرک نشینان صهیونیست گفتند که به راحتی و آسودگی خاطر نمی توانند در خیابان ها قدم بزنند، زیرا هر لحظه احتمال می دهند که از سوی فلسطینیان هدف حمله قرار بگیرند.

 

تداوم انتفاضه قدس در کرانه باختری و بیت المقدس اشغالی زندگی صهیونیست ها را فلج کرده است؛ فراینده فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی اسرائیل مختل شده است و صهیونیست ها از سوار شدن بر اتوبوس و خط واحد هراس دارند.

 

این انتفاضه هزینه های سنگینی را بر اقتصاد رژیم صهیونیستی تحمیل کرده است و رژیم صهیونیستی به رغم اختصاص بودجه های هنگفت برای مهار انتفاضه در سرکوب آن ناکام مانده است؛ به طوری که مقامات نظامی و امنیتی و سیاسی اسرائیل بارها به این مساله اعتراف کرده اند.

 

حماس: ملت فلسطین ظلم دشمنانش را فراموش نخواهد کرد

 

یک رهبر جنبش مقاومت اسلامی "حماس" تاکید کرد: طرف های داخلی و منطقه ای و بین المللی که در محاصره نوار غزه دست دارند باید بدانند که ملت فلسطین هرگز ظلم و جور دشمنانش و حمایت های صادقانه دوستانش را فراموش نخواهد کرد.

 

"زیاد ظاظا" افزود:« اکنون زمان آن فرا رسیده است که این گروه ها به فکر آینده خود باشند و با ملت فلسطین رفتاری شایسته داشته باشند.»

 

وی خاطرنشان کرد: ملت فلسطین که در جریان جنگ های گذشته بر دشمن صهیونیستی پیروز شد و در برابر مشکلات ناشی از محاصره ایستادگی کرده است، قادر به غلبه بر این محاصره نیز می باشد.

 

وی ضمن تمجید از پایداری، شکیبایی، صبر، حماسه آفرینی و خلاقیت فلسطینیان ساکنان نوار غزه، خاطرنشان ساخت که این محاصره بر تمامی بخش های زندگی ملت فلسطین تاثیر منفی گذاشته است.

 

این رهبر حماس ضمن ابراز تاسف نسبت به عدم حمایت کشورهای عربی از درخواست ترکیه در خصوص لغو محاصره نوار غزه، افزود:«انتظار داشتیم این کشورها نقش پررنگ تری را در زمینه شکستن سد محاصره غزه ایفا کنند.»/982/ب101/د

ارسال نظرات