۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۳۱۲۱۱۱
معاون آموزش آزاد مؤسسه امام خمینی:

بزرگ‌ترین خطر نفوذ مربوط به نفوذ فکری و فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش مؤسسه آموزش عالی امام خمینی (ره) نفوذ در دانشگاه‌ها را جدی ارزیابی کرد و گفت: اکنون دشمن از لایه دانشگاه عبور کرده و در آموزش و پرورش فعالیت جدی خود را آغاز کرده است.
الهي راد
حجت الاسلام صفدر الهی راد معاون آموزش آزاد مؤسسه آموزش عالی امام خمینی (ره) عصر امروز در بیست و یکمین همایش کشوری دفتر پژوهش‌های فرهنگی با موضوع بررسی شیوه‌های نفوذ دشمن در انقلاب اسلامی و راه‌کارهای مقابله با آن که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب گفت: بزرگ‌ترین خطر نفوذ مربوط به نفوذ فکری و فرهنگی است و لایه زیرین ارزش‌های دینی و فرهنگی که باورهای دینی و تفکر اسلامی است مورد هجمه دشمنان اسلام و انقلاب قرار گرفته است.
معاون آموزش آزاد مؤسسه آموزش عالی امام خمینی (ره) با اشاره به پروژه حمله فرهنگی نرم به پایه‌های باورها اشاره کرد و اظهار داشت: کسانی که دغدغه فرهنگ را دارند باید تولید فکر یا پرورش نیرو را به عهده داشته باشند.
حجت الاسلام الهی راد تصریح کرد: پرورش نیرو کاری است که افراد دغدغه مندی هم رده بنده می‌توانیم به آن بپردازیم؛ حلقه‌های کیان، مسأله آزادی، تجدد و سنت؛ دشمن فهمیده بود که اگر بتواند پایه‌های فکری انقلاب را مورد تهاجم قرار دهد موفق خواهد شد.
وی با مد نظر قرار دادن فساد و نفوذ دشمن در دانشگاه گفت: امام می‌فرمود «اگر دانشگاه از دست برود ملت از دست رفته است» دشمن اکنون دانشگاه‌ها را هدف قرار داده است؛ دشمن از دانشگاه عبور کرده است و آموزش پرورش هم الان وضعیت خوبی ندارد.
معاون آموزش آزاد مؤسسه آموزش عالی امام خمینی (ره) تصریح کرد: در مقابله با این مسائل حداقل می‌توانیم در جایی که دشمن وارد شده است کار و اثر آن‌ها را خنثی کنیم. رهبر معظم انقلاب تاکید می فرمایند «در محیط وزارتخانه جو حزب اللهی را غالب کنید، با همان بار معنایی که کلمه حزب اللهی دارد»  
حجت الاسلام الهی راد با اشاره به کسانی که نفوذ فرهنگی را برای دهه هفتاد توصیف می‌کنند اظهار داشت: آغاز نفوذ فرهنگی از دهه هفتاد بود ولی هنوز ادامه دارد در دانشگاه‌های ما این مسائل در جریان است؛ ما باید ریشه‌های نفوذ را خشک کنیم؛ باید باورها را درست کرد تا ارزش‌ها درست شود و بعد از آن سبک زندگی اسلامی درست خواهد شد.
وی با اشاره به فعالیت‌های شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌های مجازی ابراز داشت: الان موقع فکر است؛ ما امام، علامه مطهری، علامه مصباح، علامه طباطبایی و دیگران را داریم؛ رهبر معظم انقلاب فرمودند «ما ابتدای راهیم اولاً باید نظام را از لحاظ مبانی معرفتی‌اش کامل کنیم» ما چاره‌ای جز این نداریم.
معاون آموزش آزاد مؤسسه آموزش عالی امام خمینی (ره) با اشاره به تعریف رهبر معظم انقلاب راجع به بنیان سازی ابراز داشت: باید باورهای خود را عمق ببخشیم؛ باورها وقتی سست باشد طبیعتاً وضعیت دیگری به وجود می‌آید. با نسبیت‌گرایی‌هایی که الان مطرح است تمام بنیان دانشجویان ما به خطر می‌افتد.
وی ابراز داشت: مباحث هسته‌ای و حقوق بشر مسائل روبنایی است ولی پشت صحنه آن‌ها در حال حمله به اسلام هستند پس باید برویم به سمت ادامه دادن راهکارهای رهبر معظم انقلاب./836/پ202/ج
ارسال نظرات