۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۳۱۲۰۸۳
امیر کویت:

شیعیان برادران ما هستند

خبرگزاری رسا ـ امیر کویت طی نشستی در حضور خبرنگاران گفت: شیعیان برادران ما هستند و در پارلمان، هیأت دولت و همه ادارات دولتی و ارتش حضور دارند.
شيخ صباح الاحمد الجابر الصباح امير کويت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ صباح الاحمد الصباح، امیر کویت طی نشستی با حضور وزیر اطلاع رسانی، مدیر عامل خبرگزاری کویت، سردبیران جراید محلی و اعضای انجمن مطبوعات ضمن استقبال از تلاش پاکستان برای میانجی گری میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی ابراز امیدواری کرد این وساطت به موفقیت بیانجامد و صلح و ثبات را در منطقه برقرار کنند.


شیخ  الصباح گفت: در شرایط استثنایی و بحرانی منطقه، بیش از پیش به وحدت ملی و همگرایی عمومی نیاز داریم و رسانه های گروهی حق ندارند به هیچ قشری از اقشار جامعه اهانت کرده و احساسات آنان را جریحه دار کنند؛ ما هیچ تفاوتی میان اهل تسنن و تشیع قائل نیستیم و هیچ تبعیضی در اشتغال اتباع شیعه و سنی در ادارات دولتی و بخش های نظامی وجود ندارد؛ شیعیان برادران ما هستند و در پارلمان، هیأت دولت و همه ادارات دولتی و ارتش حضور دارند.


وی همچنین درباره اختلافات مرزی موجود میان کویت و عربستان سعودی نیز گفت: این اختلاف در آینده نزدیک حل و فصل خواهد شد و بهره برداری از میادین نفتی مشترک در منطقه خفجی و وفره به زودی از سرگرفته می شود.


امیر کویت افزود: مردم کویت نسبت به احکام اخیر دادگاه بر ضد متهمان جمع آوری و نگهداری اسلحه موسوم به 'عبدلی' واکنش تندی نشان داده اند و برادران ما نمایندگان شیعه مجلس الامه از شرکت در جلسات مجلس امتناع ورزیدند زیرا احکام دادگاه در 180 صفحه منتشر شد و دربرگیرنده مطالب تحریک آمیز قدیمی و اتهاماتی نسبت به همکاری شیعیان کویت با ایران بود؛ ما برای نمایندگان شیعه احترام قائلیم زیرا آنها نمایندگان ملتند و خوشبختانه فعالیت خود را از سرگرفتند.


امیر کویت همچنین بر اهمیت حفظ یکپارچگی ملی، پرهیز از تفرقه افکنی و فرقه گرایی و رعایت صرفه جویی با توجه به کاهش شدید بهای نفت، تاکید کرد.


وی گفت: در پی کاهش شدید بهای نفت و کسری بودجه کشورهای تولید کننده طلای سیاه، از جمله کویت ناچاریم سیاست اقتصاد انقباضی و انضباط پولی را در پیش بگیریم و به همین دلیل باید در مورد افزایش بهای بنزین و برق و آب، کاهش حمایت مالی دولت از کالاهای مصرفی اساسی و تعدیل بودجه اقدامات جدی اتخاذ کنیم.


امیر کویت طی فراخوانی از نمایندگان مجلس الامه کویت، از آنها خواست تا ضمن همکاری با دولت قوانینی تصویب کنند که میزان کسری بودجه را به حداقل ممکن برساند.


وی خاطر نشان کرد: در پی کاهش بهای نفت از 120 دلار به 20 دلار باید ملت دوشادوش دولت با تحمل مسئولیت خود نسبت به صرفه جویی مبادرت ورزند./994/ب102/د

ارسال نظرات