۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۳۱۲۰۱۵
استاد حوزه علمیه:

بهشت جایگاه محبان اهل بیت است

خبر گزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به حدیثی از حضرت محمد(ص)، گفت: کسانی که خداوند متعال محبت ما را رزق و روزی آن‌ها قرار می‌دهد پشتوانه این محبت بهشت است.
حجت الاسلام ميثم درگاهي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام میثم درگاهی استاد حوزه علمیه و دانشگاه در استان قزوین صبح امروز در مسجد امام حسن عسکری(ع) به مناسبت شهادت حضرت معصومه در مورد آثار محبت، گفت: انسان، به لحاظ این که موجودی مختار است و محبت آثاری دارد و هر کس به طور فطری می‌فهمد که باید در برابر محبوب چه کند.

 

وی در ادامه ابراز کرد: از جمله این‌که محب می‌خواهد کاری کند که محبوب خوشش بیاید و او را دوست بدارد. همان ‌گونه که در گذشته اشاره شد رابطه بین محبت و آثار آن یک رابطه دوطرفه است.

 

استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: در روابط انسانى، عشق و علاقه هم آثار نیک و جهات مثبت دارد و هم اگر بی‌حساب و بى‌معیار و خارج از کنترل باشد، پیامدهاى سوء دارد.

 

این کارشناس حوزوی با اشاره به حدیثی از حضرت محمد(ص) بیان کرد: کسانی که خداوند متعال محبت ما را رزق و روزی آن‌ها قرار می‌دهد پشتوانه آن محبت ما می‌باشد و جایگاهش بهشت است.

 

کسی که محبت اهل بیت را در دل داشته باشد جایگاهش بهشت است

حجت الاسلام درگاهی اظهار کرد: گاهى هم حقایق را بر انسان پوشیده مى‌سازد و عیب‌ها را کتمان مى‌کند و نقاط ضعف را به نقاط قوت تبدیل مى‌نماید و زشت را زیبا جلوه مى دهد و این، از عوارض سوء افراط در محبت است.

 

وی در ادامه افزود: محبت منشأ آثار محبت است و باید محبت باشد تا این آثار ظاهر شود و از سوی دیگر از آن‌جا که این آثار، افعالی اختیاری‌اند، خود سبب ازدیاد محبت می‌‌شوند.

 

استاد حوزه علمیه قزوین بیان کرد: به همان اندازه که دوست داشتن و عشق ورزیدن، در انسان دوستدار، کشش و امید و دلگرمى ایجاد مى‌کند، او را به همرنگى و همسانى با محبوب و اطاعت از معشوق مى‌کشاند و عاشق را به فداکارى، گذشت و ایثار در راه محبوب مى کشاند.

 

این کارشناس فرهنگی در پایان گفت: اگر عقل را حاکم بر نظام اندیشه و عمل خود قرار دهد و ارتباطش را با منشأ همه خوبی‌ها که همان کمال مطلق و ذات احدیت است استحکام بخشد، محبوب حق گشته و مظهر اسما و صفات او می‌شود و اگر زمام فکر و عمل را به دست هواهای نفسانی خویش بسپارد، باطل محبوب او می‌شود./838/203/ب1

ارسال نظرات