۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۳۱۱۷۱۸

کتاب «گام به گام تا خبرگان» منتشر شد + دانلود

خبرگزاری رسا ـ کتاب «گام به گام تا خبرگان» از سوی اداره کل پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما راهی بازار نشر شد.
کتاب «گام به گام با خبرگان»

به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب «گام به گام تا خبرگان» از سوی اداره کل پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما راهی بازار نشر شد.

 

 این کتاب از «مقدمه»، «محورهای شاخص در رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات پیش رو»، و سه بخش تشکیل شده است.

 

«پژوهش»، «پیام‌ها و زیرنوشت‌ها اشعار» و «متن­های برنامه­ای» عناوین بخش‌ها این کتاب را تشکیل می­دهد.

 

در مقدمه کتاب «گام به گام با خبرگان» آمده است:

 

رسانه‌ها در زندگی مدرن و جامعه کنونی نقش و جایگاه بی‌بدیلی را به خود اختصاص داده‌ و تمام شئون زندگی در جامعه را دربرگرفته است. به خصوص در عرصه انتخابات و تبلیغات نامزدها که در این زمینه رسانه‌ها می‌توانند نقش مفید و سازنده‌ای را در آگاهی‌بخشی افراد جامعه ایفا نمایند. از سوی دیگر، در ارتباطات سیاسی، رسانه‌ها، واسطه اصلی بین سیاست‌گذاران و مردم هستند.

 

لذا رسانه‌ها با آگاهی‌بخشی و تبیین موضوعات گوناگون در زمان مقتضی همراه با رعایت اخلاق حرفه‌ای می‌توانند زمینه‌ساز برگزاری انتخاباتی درخور جامعه اسلامی گردند. زیرا که آنچه انتخابات کشور ما را از سایر کشورها متمایز می‌سازد، تفاوت ظاهری آن نیست بلکه تفاوت محتوایی، ماهوی و اخلاقی انتخابات کشور اسلامی است.

 

ازاین‌رو، در این مجموعه تلاش شده است ضمن ارائه مباحث نظری انتخابات به عنوان یک فرایند سیاسی که البته برونداد آن اجتماعی و فرهنگی است دستمایه‌ای برای برنامه‌سازان فرهیخته رسانه در تبیین موضوعات از طریق رسانه داشته باشد؛ همچنین به منظور استفاده از ظرفیت پیام‌های کوتاه و زیرنویس‌های تلویزیون که شاید بتوان از آن به عنوان یک ژانر نام برد، تلاش شده است با ارائه پیام‌هایی که گل سرسبد آن گلچینی از رهنمودهای حضرت امام خمینی رحمه الله و مقام معظم رهبری است برنامه‌سازان را در مراحل مختلف تبیین، تبلیغ و تهییج یاری رساند.  

 

علاقه­مندان برای دانلود کتاب «گام به گام تا خبرگان» اینجا را کلیک کنند./998/د102/ق

منبع: اداره کل پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما

ارسال نظرات