۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۳۱۱۳۶۴
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

ولایت فقیه ضامن بقا و سعادت نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در سایه ولایت فقیه به کشوری قدرتمند در عرصه جهانی تبدیل شده است، گفت: همگان باید بدانند که ولایت فقیه ضامن بقا و سعادت نظام است.
امام جمعه نکاء

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شرق مازندران، حجت الاسلام محمدباقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در جمع هیأت امنای مساجد این شهرستان از مساجد به عنوان کانون وحدت و همدلی در جامعه یاد کرد و گفت: مساجد ما باید عامل وحدت در جامعه باشند و از تفرقه دوری کنند.

 

وی با اشاره به این که روحانیت و هیأت امنای مساجد با برنامه ریزی و اجرای برنامه های جذاب زمینه را برای حضور نسل جوان در این برنامه ها فراهم کند، افزود: مساجد باید محل رفت و آمد و حضور گسترده نسل جوان باشد.

 

امام جمعه نکا ادامه داد: امروز مساجد بهترین مکان و پایگاه برای اخوت، اتحاد، بصیرت و پایداری محسوب می شوند که در ایجاد و افزایش اتحاد و همبستگی مسلمانان نقش مهمی ایفا می کنند.

  

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تاکید بر محور ولایتمداری در مساجد گفت: همه افراد تأثیرگذار در مساجد باید ضمن اتحاد همه جانبه در راستای ایجاد اتحاد در بین نمازگزاران و جوانان تلاش کرده و با تبیین درست جایگاه رهبری، ولایت پذیری را در جامعه سرلوحه کار خود قرار دهند.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی، افزود: مساجد ما باید محلی برای فعال کردن وحدت و انسجام در جامعه باشند که همه ما باید در این راستا تلاش کنیم.

 

وی از مساجد به عنوان یکی از مهم ترین پایگاه های مهم تبلیغی در جهان اسلام یاد کرد و گفت: مسجد در تاریخ اسلام همواره مهم ترین مرکز نشر و گسترش ارزش های ناب دینی بوده است.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که نقش مساجد همواره در تبیین و گسترش حقایق ناب انقلاب اسلامی پررنگ و اثرگذار بوده است، افزود: مساجد در دوران نهضت انقلاب اسلامی، مهم ترین پایگاه در ساماندهی نیروهای انقلابی علیه رژیم گذشته بود.

 

وی با بیان این که مسجد باید محوریت فعالیت های فرهنگی و اجتماعی باشد، خاطرنشان کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا نیازهای واقعی هر قشری در این پایگاه مهمی دینی برطرف شود.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، مسجد را بهترین پایگاه برای انجام کارهای تربیتی برشمرد و گفت: در حال حاضر از ظرفیت بالای مساجد در این خصوص کمتر استفاده می شود همچنان فضاهای خالی برای انجام این امور در مساجد بسیار است. 

 

حجت الاسلام لائینی همچنین بر ضرورت هماهنگی میان روحانی مسجد، کانون بسیج و هیأت امنا  تأکید کرد و گفت: این سه بخش نقش پازل یک مجموعه مهم را بازی می کنند که باید با وحدت و همدلی در جهت پیشبرد اهداف مسجد گام بردارند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که امام‌خمینی(ره) به عنوان رهبر معنوی و برجسته دینی ایران در بین مردم از جایگاه رفیع مرجعیت برخوردار بودند و حرکت مذهبی و سیاسی را با همراهی مردم در ایران شروع کرد و توانست به مرور زمان این حرکت را در بین مردم گسترش دهد، ادامه داد: امام خمینی(ره) با ترویج مبانی و ارزش‌های اسلامی بین مردم توانست زمینه برپایی انقلاب اسلامی را در ایران فراهم کند.

 

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که میزان سنجش مسؤولان از سوی مردم به ولایتمداری آنها بستگی دارد، خاطرنشان کرد: تنها تبعیت از ولی فقیه به مسؤولان مشروعیت می دهد.

 

امام جمعه نکا با بیان این که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در سایه ولایت فقیه به کشوری قدرتمند در عرصه جهانی تبدیل شده است، تصریح کرد: همگان باید بدانند که ولایت فقیه ضامن بقا و سعادت نظام است.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، شناخت ولایت را یک رسالت مهم دانست و با بیان این که تنها با ولایت می توانیم از مسیرهای بحرانی عبور کنیم، ادامه داد: اگر امروز نظام اسلامی به الگویی بی بدیل برای ملت های آزاده دنیا تبدیل شده به برکت ولایت فقیه است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان، ولایت فقیه را مهم ترین عامل شکست نقشه های شوم خود می داند، تصریح کرد: نظام سلطه در برابر اقتدار و عظمت ملت ایران به زانو در آمده است.

 

وی تفرقه و اختلاف را خواست اصلی دشمنان نظام دانست و با بیان این که هر گونه اختلاف افکنی خیانت به نظام و ملت ایران اسلامی است، تصریح کرد: مسؤولان باید هوشیار باشند تا خدای ناکرده در مسیر اهداف دشمنان گام بر ندارند.

 

امام جمعه نکا در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه امروز نظام اسلامی در عرصه جهانی اشاره کرد و با بیان این که ملت بزرگ ایران اسلامی امروز در عرصه جهانی عزت و اقتداری غیر قابل وصف دارد، افزود: ملت ایران در سایه ایستادگی و مقاومت به کشوری اثرگذار و مقتدر در عرصه جهانی تبدیل شده است.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به تلاش غرب برای ضربه زدن به نظام اسلامی گفت: به برکت رهنمودها و هدایت های  عالمانه مقام معظم رهبری، کشورهای غربی دربرابر ملت ایران زانو زده اند.

 

حجت الاسلام لائینی در ادامه سخنان خود به هشدارهای مقام معظم رهبری در خصوص نفوذ دشمن اشاره کرد وگفت: ملت ایران هیچ گاه جنایت ها و توطئه های آمریکایی ها علیه این نظام دینی را فراموش نخواهند کرد./1317/202/ب1

ارسال نظرات