۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۳۱۱۱۷۲
استاد حوزه علمیه:

شبکه‌های ماهواره‌ای آفت بزرگی برای تخریب چهره دین هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه برنامه‌های شبکه‌های ماهواره را آفت بزرگی برای تخریب چهره دین دانست و گفت: ماهواره ها با ایجاد شبهات در دین و تخریب چهره اسلام ناب محمدی سعی دارند افکار و عقاید جامعه به ویژه نسل جوان را منحرف کنند.
حجت الاسلام رسول ساکي

حجت الاسلام رسول ساکی مدیر تبلیغ حوزه‌های علمیه کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به نقش بی‌بدیل رابطه‌های فرهنگی در روستاها، گفت: رابطه‌های فرهنگی به ویژه در روستاها نقش مهمی دارند که باید به این مسأله توجه شود.

 

 نقش مهم رابطه‌های فرهنگی در روستاها بی‌بدیل است

وی در ادامه نقش رابطه‌های فرهنگی را در ارتباط با نسل جوان بسیار حیاتی و تاثیرگذار دانست و اظهار کرد: ارتباط رابط‌های فرهنگی حوزه علمیه با نسل جوان و نوجوان بسیار مثمرثمر بوده در این رابطه‌ها باید سعی کنند تا نسل جوان را بیشتر به حضور در مساجد و در برنامه‌های فرهنگی ترغیب کنند.

 

مدیر تبلیغ حوزه علمیه کشور یکی از مهم ترین وظایف رابطان فرهنگی را منحل کردن اهداف شوم دشمن دانست و ابراز کرد: از وظایف رابطه‌های فرهنگی حوزه علمیه منحل کردن اهداف دشمنان جمهوری اسلامی ایران بوده چرا که یکی از آرمان‌های بلند مدت دشمنان دور کردن نسل جوان از اصول و مبانی انقلاب است.

 

حجت الاسلام ساکی با بیان اینکه دشمنان اسلام و ایران در تلاش هستند به وسیله برنامه‌های ماهواره‌ای در دین مبین اسلام شبه ایجاد کنند، افزود: مسؤولان حوزه علمیه باید با برنامه از پیش تعیین شده و همچنین با افزایش حضور در میان مردم به ویژه نسل جوان از رسیدن دشمنان به اهداف جلوگیری کنند.

 

این مسؤول کشوری با اظهار خرسندی و رضایت از تشکیل همایش‌ها و گردهمایی‌ها در خصوص فعال سازی جوانان در عرصه‌های فرهنگی، یادآور شد: چه خوب است که این گردهمایی‌ها و ارتباط با مجامع معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه در کشور بیشتر از گذشته شود.

 

وی نقش رابطین فرهنگی در روستاها و ارتباط با نسل نوجوان وجوان بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: از این رو باید در زمینه فرهنگی تلاش بیشتری داشته باشیم تا زمینه حضور نوجوانان و جوانان را به مساجد و برنامه‌های فرهنگی ایجاد کند.

 

حجت الاسلام ساکی تصریح کرد: همیشه یکی از اهداف دشمنان نظام جمهوری اسلامی این است که نسل مظلوم وبی دفاع جوان را از اصول و آرمان های خود منحرف کرده که وظیفه رابطین فرهنگی در این برهه حساس واثرگذار است.

 

شبکه‌های ماهواره‌ای آفت بزرگی برای تخریب چهره دین است

وی برنامه‌های شبکه‌های ماهواره را آفت بزرگی برای تخریب چهره دین دانست و ابراز کرد: ماهواره ها باایجاد شبهات در دین و تخریب چهره اسلام ناب محمدی سعی دارند افکار و عقاید جامعه به ویژه نسل جوان را منحرف کنند باید مسؤولان فرهنگی حوزه های علمیه به آن مد نظر داشته و با برنامه ریزی و ایجاد ارتباط با مردم و جوانان بیش از پیش در این امر تلاش کنند.

 

حجت‌الاسلام ساکی در پایان گفت: روش کلاس داری و همچنین برگزاری کلاس های قرآن، روخوانی، عقاید و احکام برگزاری جلسات دعا را می‌توان به بهترین شکل در روستا‌ها انجام داد./873/302/ب1

ارسال نظرات