۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۵
کد خبر: ۳۱۱۰۲۵

ماهنامه شمیم یاس در گام یکصد و پنجاه و پنجم

خبرگزاری رسا ـ شماره 155 ماهنامه اجتماعی، سیاسی، فرهنگی شمیم یاس از سوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران منتشر شد.
شميم ياس

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، یکصد و پنجاه و پنجمین شماره ماهنامه اجتماعی، سیاسی، فرهنگی شمیم یاس ویژه دی‌ماه 1394 به مدیرمسؤولی مصطفی رنجبر شیرازی از سوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران چاپ و روانه بازار شد.

 

در این شماره می‌خوانیم: «روز بصیرت»، «دیده‌بان»، «شهریار سامره»، «آسیب‌ها و راهکارهای نویسندگی بانوان»، «توهم سلطه»، «عشق مجازی در سلوک عرفانی»، «کودک لوس من»،«جان در کلام جانان»، «یخچال‌های بدون کپک»، «گنجینه»، «اخبار مرکز»، «خواندنی» و «زنانه».

 

در بخشی از این ماهنامه با عنوان دیده‌بان آمده است: «یکی از دیرپاترین مفاهیم زندگی بشری، مفاهیم دوست و دشمن است. این دو مفهوم را می‌توان به طور همزمان در عرصه داخلی و خارجی به کار بست. گروهی مفهوم دشمن را انتزاعی و توهمی می‌دانند و آن را ساخته دست اقتدار مرکزی برای انسجام‌بخشی به داخل، مشروعیت کاربرد زور و توجیه شکست داخل می‌دانند.

 

گروهی از نظریه‌پردازان مفهوم دوست و دشمن را به هویت کنشگران و افراد نسبت می‌دهند. به عبارتی هویت‌های متخاصم یکدیگر را دشمن می‌پندارند. صرف نظر از همه این مباحث، تحلیل درست ما را به تمایز حقیقی بین دشمن حقیقی و دشمن ساختگی رهنمون می‌سازد.

 

رهبر معظم انقلاب با اشاره به امکان سوء استفاده از مفهوم دشمن تأکید می‌کنند که خداوند در سر تا سر قرآن، از واژه‌ شیطان استفاده کرده است تا دشمن آشکار و حقیقی از یاد انسان‌ها خارج نشود. ایشان همچنین گوشزد می‌کنند تأکید بر دشمن به معنای توجیه همه شکست‌ها و اشتباهات داخلی با مفهوم دشمن خارجی نیست چرا که دشمن درونی در بسیاری مواقع، خطرناک‌تر از دشمن خارجی است».

 

در بخش دیگری از ماهنامه با موضوع توهم سلطه می‌خوانیم: تراژدی غم‌بار فلسطین هنوز هم ادامه دارد و این روزها، بار دیگر ملت مظلوم فلسطین در سایه حمایت همه‌جانبه غرب و به ویژه آمریکا و سکوت سنگین مجامع بین‌المللی مدعی حقوق بشر و رسانه‌های غربی، مورد حملات وحشیانه رژیم غاصب و جعلی اسرائیل قرار گرفته‌اند. باریکه محصور «غزه» بوی خون و باروت می‌دهد و کشتار کودکان و زنان معصوم همچنان ادامه دارد.

 

با وجود سانسورها و دروغ‌پردازی‌های رسانه‌های غربی، صدای خروش و اعتراض انسان‌های غیرتمند و آزاده دنیا از اقصی‌نقاط دنیا از مسلمان و غیرمسلمان به این جنایات سهمگین در حالی درآمده است که اغلب سران کشورهای عربی که با فلسطین مرز جغرافیایی دارند و از نزدیک آه و فغان ملت فلسطین را می‌شنوند، چشم و گوش خود را نسبت به این جنایات بسته‌اند و پاسخی به ندای «یا للمسلمین» آنان نمی‌دهند و بلکه برخی از آنان از جنایات این رژیم جعلی حمایت نیز می‌کنند؛ این شاید یکی از تلخ‌ترین وجوه این ماجرای اندوهبار باشد.

 

شماره 155 ماهنامه اجتماعی، سیاسی، فرهنگی شمیم یاس ویژه دی‌ماه 1394 به مدیرمسؤولی مصطفی رنجبر شیرازی از سوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در 62 صفحه و با قیمت 2000 تومان منتشر شده است./907/پ202/ق

ارسال نظرات