۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۳۱۰۹۸۳
امام جمعه اهر:

جریان نفاق مسیر هلاکت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با تأکید بر تلبس انسان به رنگ الهی، گفت: نفاق و مسیر تلون بدترین مسیر ها و راه هلاکت و نابودی انسان است.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر

حجت الاسلام جواد حاجی زاده امام جمعه اهر و عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا درتبریز، جریانات اجتماعی را دو نوع برشمرده و اظهار داشت: یکی از این جریانات پای بندی به دین، تدین، ارزشهای انسانی و اخلاقی است که دارای رنگ الهی است.


وی با تأکید بر حرکت در مسیر اهداف الهی، تصریح کرد: پسنیده است که انسان رنگ الهی به خود بگیرد و از مسیر الهی دور نشود، آن چه مسلم است اهل توحید همیشه دنبال حق و حقیقت بوده و با توجه به پایدار بودن حق، اهل تدین نیز ثابت، یکرنگ و پایدار هستند.


امام جمعه اهر جریان دیگر را در مقابل تدین و ارزشهای اخلاقی دانست و افزود: این جریان، جریان نفاق، دورویی و تلون است که هر روز رنگ دیگری به خود می گیرد و تابع شرایط سیاسی و اجتماعی است، این جریان بسیار مضر بود و انسان را به هلاکت می کشاند.


وی با بیان این‌که آن کسانی که در زیر چتر جریان نفاق قرار دارند ابناء زمان هستند، ابراز داشت: این‌که هر روز زیر یک پرچم رفته و نان به نرخ روز بخوریم و با چهره نفاق و دو روریی در جامعه حضور پیدا کنیم برخلاف توصیه های معصومین و اخلاق انسانی است.


حجت الاسلام حاجی زاده ادامه داد: فردی که رنگ الهی به خود گرفته باشد هرگز در مسیرهای سخت اعتقاد خود را عوض نخواهد کرد، در جامعه اسلامی که متنعم به نعمت ولایت است امید است همه ملت پیرو جریان حق که همان جریان صبغه اللهی است باشند.


وی تأکید کرد: ملت و مسؤولان کشور باید رنگ الهی به خود گرفته و پشت سر رهبری و رهنمود های مقام معظم رهبری حرکت نمایند تا متضرر نگشته و از جریان نفاق که مسیر دو رویی و تلون است، اجتناب کرده و به سعادت دست پیدا کنند.


امام جمعه اهر با تأکید بر این‌که بهترین احترام به ائمه معصومین(ع) عمل به فرمایشات این بزرگان می باشد، تصریح کرد: تعریف و تمجید باید از روی حساب باشد و لازم است از احترام های کذایی و خاص پرهیز کنیم.


وی موضوع انتخابات و رعایت فرآیند قانونی و حق الناس بودن انتخابات را مورد اشاره قرار داد و افزود: مرض عده ای در نا مطمئن نشان دادن انتخابات است، عده ای فرصت طلب و افراد مسئله دار جریان نفاق می خواهند بنوعی کاری بکنند که انتخاباتی را که ثمره زحمت مردم، مسؤولان، هیئت های اجرائی و نظارتی است، نامطمئن جلوه دهند./854/302/ب3

ارسال نظرات