۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۳۱۰۹۸۲

صد و سی‌امین شماره ماهنامه سنجاقک منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ شماره 130 ماهنامه سنجاقک از سوی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم منتشر و روانه بازار شد.
سنجاقک

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، صد و سی‌‌امین شماره ماهنامه فرهنگی آموزشی خردسالان ایران با عنوان سنجاقک به مدیر مسؤولی محمد حسنی از سوی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم ویژه دی‌ماه 1394 منتشر شد.

 

در این شماره می‌خوانیم: «تو هم می‌تونی»، «به‌به! چه بوی خوبی!»، «فکر خوب باد»، «بوی یاس، بوی شب‌بو»، «نی‌نی تپلی ـ دوستی کلاغه»، «بازی»، «عرقیات»، «آسانسور»، «رنگ نارنجی اتو»، «رنگ کن»، «نقاشی تو»، «جوراب نو ـ گل پسته»، «میرکت»، «مهربان باشیم!»، «نحل»، «برگ خشک»، «مثل قاصدک» و «ببین و بگو».

 

سنجاقک ماهنامه‌ای است که برای خردسالان تهیه شده است. این مجله برای جنبه‌های آموزشی، سرگرمی، افزایش مهارت‌های علمی، کسب اطلاعات و تقویت قدرت تجسم و تخیل خردسالان مفید باشد.

 

در بخشی از این ماهنامه  ذیل موضوع مهربان باشیم! آمده است: «در فصل زمستان که غذا برای حیوانات کم است، به آنها غذا بدهیم. لانه حیوانات را خراب نکنیم! برای پرندگان لانه بسازیم و برای آنها دانه بریزیم. قوطی‌های فلزی و بطری شیشه‌ای را در طبیعت نیندازیم؛ چون دست و پاهای حیوان‌ها را زخمی می‌کند.

 

وسایل پلاستیکی را زمین نریزیم؛ چون حیوان‌ها، آن‌ها را می‌خورند و مریض می‌شوند. با درخت‌ها و گل‌ها مهربان باشیم. روی تنه درخت‌ها نقاشی نکنیم! توی جنگل، نزدیک درخت‌ها و گل‌ها آتش روشن نکنیم! با کمک بزرگ‌ترها، گل و نهال بکاریم و از آنها مواظبت کنیم. خدا، بچه‌های مهربان را خیلی دوست دارد؛ پس با حیوان‌ها، درخت‌ها و گل‌ها مهربان باشیم!».

 

در ذیل بخش دیگری از این ماهنامه با عنوان مثل قاصدک می‌خوانیم: صبح زود، از پنجره دیدم توی حیاط برف می‌بارد. با خوشحالی به مامان گفتم: برف! برف آمده! مامان لبخند زد: مثل قاصدک خوش‌خبر هستی! مثل قاصدک‌بودن را دوست دارم. دلم می‌خواهد همیشه به همه خبرهای خوب بدهم.

 

شماره 130 ماهنامه فرهنگی آموزشی خردسالان ایران با عنوان سنجاقک به مدیرمسؤولی محمد حسنی از سوی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم ویژه دی‌ماه 1394 در 35 صفحه به قیمت 2500 تومان منتشر شده است./907/پ202/ق

ارسال نظرات