۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۳۱۰۹۵۹
آیت الله نجفی:

علوم پزشکی به درمان بدن و علوم حوزوی به درمان روح می‎پردازند

خبرگزاری رسا ـ یکی از مراجع تقلید نجف عوم پزشکی را درمان کننده جسم و علوم دینی را درمان کننده روح دانست و تاکید کرد که این دو علم مکمل یکدیگر هستند.
حضرت آيت الله بشير نجفي از مراجع تقليد نجف

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی، از مراجع تقلید نجف اشرف امروز در دفتر خود با تعدادی از استادان دانشگاه علوم پزشکی کوفه دیدار کرد و به بررسی وضعیت و امکانات درمانی بیماران پرداخت.


وی در این دیدار خاطرنشان کرد: استادان دانشگاه‎ها باید به وظیفه انسانی، ملی و شرعی خود در برابر انتقال علوم از نسلی به نسل دیگر عمل کنند.


حضرت آیت الله نجفی افزود: خداوند متعال به دقت حساب اعمال ما انسان‎ها را مورد بررسی قرار می دهد و اگر کوچک‎ترین خطایی انجام دهیم نتیجه‎اش را خواهیم دید. ما باید برای اعتلای و پیشرفت عراق از همه توان خود بهره ببریم.


وی به شبهات شغل پزشکان و حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: پزشکان به درمان جسم انسان‎های می‎پردازند ولی حوزه های علمیه به درمان مشکلات روحی آنان می پردازند، این دو بخش مکمل یکدیگر هستند.


استادان دانشگاه علوم پزشکی کوفه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‎های خود به حضرت آیت الله نجفی از راهنمایی و توصیه‎های پدرانه مراجع تشکر کردند./994/ب902/د

ارسال نظرات