۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۳۱۰۸۴۴

معرفی پنج رمان برتر جایزه غنی‌پور

خبرگزاری رسا ـ پنج اثر راه یافته به مرحله نهایی جایزه کتاب سال حبیب غنی‌پور مشخص شد.
ابراهيم زاهدي‌مطلق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ابراهیم زاهدی‌مطلق، سر داور پانزدهمین دوره جایزه کتاب سال حبیب غنی‌پور عنوان کرد: در جلسه‌ای با حضور دبیر جشنواره برگزار شد، داوران با جمع‌بندی آرا و تبادل نظر، نامزدهای بخش رمان آزاد پانزدهمین دوره جایزه کتاب سال حبیب غنی‌پور را اعلام کردند.

 

 وی گفت: رمان‌های «آلما» نوشته میثم نبی که از سوی نشر آموت منتشر شده است، «انجمن نکبت زده‌ها» به قلم سلمان امین از نشر روزنه، «دود» نوشته حسین سناپور که از سوی نشر چشمه به بازار راه یافت، «پنجشنبه فیروزه‌ای» به قلم سارا عرفانی از سوی انتشارات کتاب نیستان و «دزده کشی» به قلم فریبا منتظرظهور از سوی انتشارات کتابسرای تندیس رمان‌های راه یافته به مرحله نهایی این جایزه‌ هستند.

 

زاهدی‌مطلق افزود: در پانزدهمین دوره جایزه کتاب سال حبیب غنی‌پور در کنار توجه به عناصر داستانی مانند فرم، ساختار، نثر و زبان، مضمون و مفاهیم داستان‌ها بیش از پیش برای ما ملاک بوده است.

 

نویسنده کتاب «نسل باروت» ادامه داد: به نمایندگی از سوی داوران باید بگویم که هیات داوران ارزش‌های داستانی آثار را بررسی می‌کنند و نام نویسنده و ناشر آن، هیچ جایگاهی در انتخاب آثار ندارد.

 

این داستان‌نویس توضیح داد: طبق هماهنگی‌ها، برگزاری جشنواره در 10 اسفندماه، سالروز شهادت حبیب غنی‌پور در مسجد جواد الائمه برگزار می‌شود. این برنامه روز دوشنبه برگزار خواهد شد که برابر با کلاس‌هایی است که امیرحسن فردی آن‌ها را برگزار می‌کرد.

 

داوری بخش رمان آزاد در جشنواره امسال حبیب غنی‌پور را مصطفی خرامان، احمد دهقان و ابراهیم زاهدی‌مطلق برعهده دارند./998/د102/ق 

منبع:   جایزه کتاب سال حبیب غنی‌پور

ارسال نظرات