۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۹
کد خبر: ۳۱۰۷۰۹
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم:

استان قم مقام نخست نشر کتاب در کشور را دارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام دانشی با بیان این که فعالیت­ها و آثار هنرمندان باید در جهت رشد و اعتلای فرهنگ شهر قم انجام شود، گفت: در سال گذشته 9 هزار عنوان کتاب از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز چاپ گرفته­اند و شهر قم رتبه نخست نشر کتاب در کشور را دارد.
حجت الاسلام دانشي  بنياد قم پژوهشي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست بنیاد قم پژوهشی با حضور حجت الاسلام عباس دانشی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، حجت الاسلام علی بنایی مدیر بنیاد قم پژوهشی و جمعی از پژوهشگران و هنرمندان قمی در مؤسسه طلوع مهر برگزار شد.

 

در این نشست حجت‌الاسلام دانشی با بیان این‌که تأمین منابع انسانی و احداث زیرساخت­ها در مسائل فرهنگی از اهمیت ویژه‌ای برخودار است، گفت: شهر قم  جزء کلان شهرهای کشور محسوب می‌شود و جمعیت بسیاری در آن زندگی می­کنند، اما با کمبود مراکز فرهنگی و هنری روبه­رو است.

 

وی توسعه مراکز فرهنگی هنری در شهر قم را امری ضروری دانست و بیان کرد: مجموعه تالار مرکزی شهر با زیربنای 13 هزار متری مربع و دارای چهار سالن همایش، تئاتر، کودک و روباز در بهمن‌ماه امسال به بهره برداری می­رسد. 

 

حجت‌الاسلام دانشی سال آینده را دوره طلایی گسترش فضاهای فرهنگی شهر قم بیان کرد و افزود: مجتمع شهید آوینی بعد از بهره­بردای تغییر کاربردی داده و به اداره کل ارشاد قم تبدیل شد، اما با رایزانی‌هایی که با استانداری انجام شده است، در سال 95 این مجموعه در اختیار هنرمندان قمی قرار می­گیرد.

 

مدیرکل ارشاد فرهنگ و اسلامی استان قم ابراز کرد: مرکز فرهنگی هنری در شهرک پردیسان تا پایان دولت یازدهم به بهره‌برداری می­رسد، همچنین کتابخانه مرکزی قم در حال احداث و تکمیل است.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که آثار هنرمندان باید در جهت رشد و اعتلای فرهنگ شهر قم انجام شود، عنوان کرد: 120 فیلم کوتاه و 400 قطعه عکس به جشنوراه عکس و فیلم ارسال شده است و در سال 95 جشنواره دوسالانه عکس نماز در قم برگزار می­شود.

 

حجت الاسلام دانشی با اشاره به حمایت­های این اداره از شعر و ادبیات فارسی بیان کرد: امسال افتتاحیه جشنواره شعر و ادب فجر در این شهر برگزار می‌شود و همچنین جشنواره شعر طلیعه ظهور و کریمه با مدیریت مجاهدی پروانه هر ساله در شهر قم برپا شده است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم اظهار کرد: نخستین آثار خوشنوسیان قمی و مجموعه عکس حرم از سوی اداره ارشاد قم با همکاری آستان مقدس حضرت معصومه(س) منتشر می­شود.

 

وی به فعالیت­های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در حوزه کتاب و نشر اشاره کرد و افزود: در سال گذشته 9 هزار عنوان کتاب از سوی این  اداره کل مجوز چاپ گرفته­اند و این شهر مقام نخست نشر کتاب در ایران را دارد.

 

حجت الاسلام دانشی با بیان این که مناسب است که سیاست­های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه نشر کتاب افزایش یابد، عنوان کرد: در اواخر بهمن امسال نمایشگاه کتاب قم با حضور ناشران استانی و کشوری در مصلی یا مجتمع ناشران برپا می­شود./998/202/ب2

ارسال نظرات