۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۳۱۰۷۰۳
استاد حوزه علمیه:

جهاد داعش به استناد آیات قرآن باطل است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه یکی از مقدس ترین کارها در اسلام جهاد فی سیبل الله است، گفت: با وجود این جهاد مقدس است اما اسلام به شدت جهاد برای ثروت، قدرت و انتقام را منع کرده و بر همین اساس جهاد داعش که تنها برای همین عناوین و به بهانه انتشار اسلام است جهادی باطل است.
داعش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام جلال کریمی مهرجردی، استاد حوزه علمیه سه‌شنبه شب در برنامه تا آسمان از رادیو معارف با بیان اینکه یکی از مقدس ترین کارها در اسلام جهاد فی سبیل الله است، گفت: آیه 244 تا 253 سوره بقره در مورد جهاد است.

 

وی افزود: در آیه 243 بیان شده که قوم بنی اسرائیل از جهاد فرار کردند و خداوند به وسیله طاعون آن‌ها را کشت و این آیات از مؤمنان می‌خواهند در راه خدا پیکار کنند و مهم‌ترین دلیل این پیکار را سمیع و بصیر بودن خداوند عنوان می کنند.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: در آیه 244 هم این موضوع مورد تأیید قرار گرفته است و بیان شده که در راه خدا جهاد کنید و بدانید خداوند شنوا و دانا است.

 

حجت الاسلام کریمی مهر جردی با بیان اینکه فرار از جنگ براساس آیه 243 کار ساز نیست و اگر انسان به خاطر ترس از جان به جنگ نرود با زهم مرگ از او دور نیست زیرا خداوند قادر است هزاران نفر را به خاطر فرار از میدان جنگ به وسیله عذاب از این دنیا ببرد پس از آن جایی که حیات و مرگ به دست خداوند است بهتر است در راه خدا جهاد کنیم تا اینکه مرگ ما یک مرگ بیهوده و بی‌فایده باشد.



وی با اشاره به اینکه جهاد انواع گوناگونی دارد و تنها جهادی که مقدس است جهاد فی سبیل الله است و انسان را به اجر شهادت می رساند، افزود: جهاد برای انتقام، بردگی، و قدرت نمایی جهادی پسندیده نیست و اسلام این نوع از جهاد را باطل می داند.

 

استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: قوی‌ترین عامل برای پیکار رزمندگان اسلام این است که بدانند خداوند دانا و شنوا است و خدا به همه چیز علیم است.

 

حجت الاسلام کریمی با بیان اینکه در حال حاضر داعش به اسم جنگ با کفر ولی با هدف انتقام، قدرت نمایی و به بردگی کشاندن انسان‌ها و دست یابی به منابع ثروت آدم می‌کشد، یادآور شد: این پیکار نه تنها پیکار در راه خدا نیست بلکه آیات قرآن کریم به شدت این نوع از پیکار را نهی می کنند./968/203/ب2

ارسال نظرات