۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۳۱۰۵۳۵
با رویکرد نگاه هنرمندانه به قرآن؛

سومین جلسه کارگاه اقتباس دراماتیک از قرآن برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ سومین جلسه از سلسله نشست‌های اقتباس دراماتیک از قرآن کریم با رویکرد مواجهه هنرمند با قرآن و نگاه هنرمندانه به متون قرآنی برگزار شد.
قرآن کريم

به گزارش خبرگزاری رسا، سومین جلسه از سلسله کارگاه‌های «اقتباس دراماتیک از قرآن کریم» با ارائه مباحثی از سوی محمدعلی خبری، محقق پژوهشگر و استاد دانشگاه و همراهی دیگر کارشناسان این کارگاه برگزار شد.


در این نشست که با رویکرد مواجهه هنرمند با قرآن و نگاه هنرمندانه به متون قرآنی برگزار شد، ابتدا آقای خبری پیش‌انگاشت ما به خداوند را به عنوان نازل‌کننده قرآن کریم و رویکرد ایمانی که به آن داریم، مرور و تىثیر آن بر مخاطب را مورد ارزیابی قرار داد.


وی با ذکر مثال‌هایی به چگونگی معرفی قرآن از سوی آیات قرآن اشاره کرد، سپس اهمیت نگاه هنرمندانه در خلق اثر و اضافه‌کردن ارزش افزوده به آن را مورد تأکید قرار داد و ضرورت نگاه عمیق‌تر و با تامل را یادآور شد.


گفتنی است، در ادامه این نشست به صورت کارگاهی و با مشارکت همراهان بازتاب بعضی از تصاویر هنرمندانه مفاهیم قرآن مانند فقر، زندگی، زیبایی و کار   همچنین ارزش‌های افزوده خداوند بر آن بررسی شد و روند تغییر هنرمندانه مفاهیم قرآن در نمونه‌های هنری دیگر مانند اشعار حافظ تحلیل شد./843/102/ب2

 

منبع: روابط عمومی حوزه هنری استان قم

ارسال نظرات