۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۷
کد خبر: ۳۱۰۲۵۳

شکایت قربانیان تجاوز جنسی کلیسا در آلمان

خبرگزرای رسا ـ بین سالهای 1953 تا 1992 از هر سه کودک عضو گروه کر کلیسای آلمان، یک نفر قربانی اقدامات غیر اخلاقی بوده است.
تجاوز جنسي در کليسا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، طبق اخباری که به تازگی از طبقه بندی خارج شده است، بیش از 200 پسر کودک و نوجوان عضو گروه کر کلیسا مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند. این بار این اتهامات متوجه کلیسای کاتولیک آلمان است.

 

وبسایت نیویورک تایمز در خبری در این رابطه گفت: در سی سال اخیر حداقل 231 پسر عضو گروه کر در آلمان از سوی برادر پاپ بندیکت شانزدهم، مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند.

 

اولریش وبر، وکیل دعاوی این پرونده که از سوی اعضای گروه کر پسران برای پیگیری اتهامات کلیسا از جمله تنبیه بدنی، شکنجه و تجاوز جنسی در آلمان انتخاب شده است گفت: گمان می رود که اتهامات کلیسای کاتولیک در آلمان بسیار گسترده تر از میزان فاش شده باشد.

 

در کنفرانسی خبری که در رگنسبورگ در باواریای آلمان یعنی محل حضور گروه کر کلیسای آلمان برگزار شد، آقا وبر بیان کرد که بین سال های 1953 تا 1992، از هر سه عضو گروه کر پسران، یک نفر مورد آزار بدنی اعم از شکنجه، کتک یا تجاوز جنسی قرار گرفته است.

 

این وکیل مدافع بیشتر این اتهامات را متوجه یوهان مِیِر برادر پاپ بندیکت و سرپرست مدرسه ابتدایی کلیسا بین سال های 1953 تا زمان بازنشسگی و مرگ وی در سال 1992 دانست.

 

در چند دهه اخیر رسوایی جنسی اعضای کلیسای کاتولیک به حدی بوده است که پاپ فرانسیس در سفر خود در آمریکا از همه قربانیان اقدامات منافی عفت کلیسا عذرخواهی کرد./847/ب903/د

ارسال نظرات