۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۳۱۰۱۳۸
یکی از علمای فلسطین در گفت‎وگو با رسا:

آل سعود انتقام زهران علوش را با اعدام شیخ نمر گرفت

خبرگزاری رسا ـ امام جماعت مسجد الوسیم دمشق، هدف عربستان سعودی از اعدام شیخ نمر را انتقام قتل رهبر گروه تروریستی جیش الاسلام و شکست گروه‎های تکفیری در سوریه توصیف کرد.
شيخ عبدالله کتمتو روحاني فلسطيني
 
شیخ عبدالله کتمتو، رییس انجمن دوستی ایران و فلسطین و امام جماعت مسجد الوسیم دمشق در گفتوگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا به بررسی ابعاد جنایت آل سعود در اعدام شیخ نمر النمر رهبر شیعیان عربستان پرداخت.
 
وی با اشاره به اهداف این رژیم در اعدام شیخ نمر گفت: کشتار و مورد هدف قرار دان عالمان دین به بهانه اظهار عقاید مذهبی تنها به افزایش اختلافات قومیتی و دینی منجر می‌شود درحالی که جامعه اسلامی در شرایط کنونی به شدت نیازمند وحدت است. موضوع اندیشه اسلامی نیازمند به مذاکره بوده و این امر تنها از طریق احترام به دیگران، پاسداشت حرمت جان و استقامت بر محور مقاومت امکان پذیر است.
 
شیخ کتمتو با تاکید بر ارتباط میان قتل زهران علوش از فرماندهان گروهک تروریستی جیش الاسلام با موضوع اعدام شیخ نمر افزود: برخی از جریان‌ها برای به دست آوردن رضایت حکومت‌ها از خون بیگناهان گذشته و با ایستادن در برابر محور مقاومت این نکته را گوشزد می‌کنند که اگر فردی از مخالفان وحدت و مقاومت به قتل برسد، خون بهای آن را حامیان مقاومت و منادیان وحدت اسلامی پرداخت خواهند کرد.
 
این عالم اهل تسنن خاطر نشان کرد: عربستان سعودی بیشترین درصد اعدام آزادی اندیشه و رأی را در میان کشورهای جهان دارد. آل سعود امروزه با بحران بزرگی در برابر هم‌پیمانش آمریکا و افکار عمومی مواجه است و یقینا تاوان این جنایت خود را در آینده‌ای نه چندان دور پرداخت خواهد کرد.
 
رییس انجمن دوستی ایران و فلسطین با تشریح پیامدهای اعدام شیخ نمر در ساختار حکومتی عربستان تصریح کرد: عربستان امروز چه در داخل و چه در سطح بین الملل دچار بحران‌ها و تناقض‌های فراوانی است. تنش میان حکومت با مردم و جهان اسلام بسیار افزایش یافته تا آنجا که پس از شنیدن حکم اعدام شیخ النمر همگان معتقد بودند که این امر تنها یک بازی سیاسی و شایعه است اما عربستان با از دست دادن توازن و سیطره خود، دست به چنین اقدام نابخردانه‌ای زد.
 
امام جماعت مسجد الوسیم دمشق با تبیین وظیفه جهان اسلام و نخبگان سیاسی و دینی در جلوگیری از تکرار چنین حوادثی ادامه داد: علمای جهان اسلام با قطع نظر از هر مذهب و آیینی باید در برابر چنین حوادثی موضع گیری قاطع و محکمی از خود نشان دهند زیرا اگرچه برخی شخصیت‌های سیاسی با دستاویز قرار دادن شریعت به دنبال مقاصد و منافع خود بر آمده و در برابر برخی جنایات، رخدادها و اتفاق‌ها سکوت اختیار کردند اما شریعت اسلامی هیچگاه وابسته به سیاست خاصی نبوده است. علما باید فتوای حرمت تعدی به جان مردم و علما در مثل چنین حوادثی را صادر کنند که در غیر این صورت، شعله این فتنه در آینده‌ای نه چندان دور دامن آنان را خواهد گرفت.
 
شیخ کتمتو با تاکید بر آنکه اعدام شیخ نمر معادلات سیاسی در منطقه و نیز ساختار عربستان سعودی را به نفع مسلمانان تغییر خواهد داد، اظهار داشت: مساله فساد فی الارض یک مساله شرعی با چهارچوب مشخص و معین بوده و گنجاندن حکم اعدام شیخ النمر از سوی برخی علمای سعودی تحت عنوان فساد فی الارض نامعقول است. شیخ النمر صاحب اندیشه‌ای مختص به خود بوده و کسانی که با نظرات وی مخالف هستند می‌بایست به بحث و بررسی افکار و اندیشه‌های او بپردازند نه آنکه این عالم شیعی را به قتل برسانند./981/ب911/د
ارسال نظرات