۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۳۰۹۹۹۲
فضل الله تأکید کرد؛

شیخ نمر به دلیل عدم تسلیم در برابر حکومت طاغوت اعدام شد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیروت لبنان با اشاره به ایستادگی شیخ نمر در برابر ظلم و ستم تأکید کرد که اعدام در برابر انتقاد مسالمت آمیز، مصداق یک اقدام ضدبشری و غیر قانونی است.
سيد علي فضل الله امام جمعه بيروت لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، امام جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد امامین حسنین(ع) برگزار شد، از اوضاع بحرانی لبنان ابراز نگرانی کرد و گفت: نباید مشکلات و ناامنی که دشمن در منطقه ایجاد کرده به داخل لبنان نیز نفوذ کند.

 

وی افزود: وقایع اخیر جهان اسلام و اقدامات اشتباه حکام عربی، تاثیر منفی بر روند مذاکرات داخلی لبنان گذاشته است. مذاکراتی که تنها روزنه امید مردم برای خروج از بحران و مقابله با فتنه گران به شمار می آید.

 

این روحانی لبنانی تاکید کرد: عملیات موفقیت آمیز اخیر مقاومت که در منطقه شعبا از سوی گروه سمیر القنطار اجرا شد، نشان از میزان آمادگی مقاومت دارد و این پیام را به دشمنان می دهد که مقاومت انتقام خون شهدای خود را خواهد گرفت.


فضل الله در بخش دیگری از خطبه های خود به اعدام ظالمانه شیخ نمر اشاره و تصریح کرد: اجرای این حکم یک اقدام ضد بشری بود. در حکم صادره در حق شیخ نمر آمده که او علیه حاکم طغیان کرده است اما در حقیقت باید گفت او تسلیم حکومت ظالمانه طاغوتیان نشد. در کدام نقطه از دنیا انتقاد را با اعدام پاسخ می دهند؟

 

امام جمعه بیروت خاطر نشان کرد: شهید شیخ نمر برای همیشه در خاطره تمام آزادمرانی که زیر بار ظلم حاکمان جور نمی روند به عنوان سنمبل مبارزه با طاغوت شناخته می شود و یاد او در اذهان مردم دنیا جاودانه خواهد شد./1321/ب902/د

ارسال نظرات