۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۳۰۹۷۰۸
مدیر حوزه علمیه قطیف عربستان:

شیخ نمر بهای سخنان صادقانه خود را پرداخت

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای عربستان در مراسم بزرگداشت شهادت شیخ نمر و جمعی از شیعیان این کشور، از عدم تحویل پیکر شهدا به خانواده‎هایشان به شدت انتقاد کرد.
شيخ فوزي السيف مدير حوزه علميه قطيف عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت شهدای شیعه عربستان به ویژه آیت الله شیخ نمر باقر النمر شب گذشته در مسجد امام حسین(ع) منطقه العوامیه این کشور برگزار شد.

 

حجت الاسلام شیخ فوزی السیف، مدیر حوزه علمیه قطیف در این مراسم گفت: ظالم چیزی به جز زبان سرکوب و خشونت بلد نیست و آشنایی با منطق عقلانیت و گفت وگو ندارد و از مزدوران برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کند.

 

وی با اشاره به تکرار تاریخ تصریح کرد: شیوه به شهادت رسیدن امام حسین(ع) بر این هدف استوار بود که هراس و ضربه روحی شدیدی بر جامعه وارد سازند، اما نتایج این نهضت به تغییر معادله منجر و قتل به آغاز پیروزی انقلاب امام حسین(ع) مبدل شد.

 

مدیر حوزه علمیه قطیف با اشاره به جایگاه علمی و اخلاقی شیخ نمر ادامه داد: سخن گفتن درباره شیخ نمر سخت است چرا که سخن گفتن درباره این شهید نمی تواند حق ایشان را بدهد. واقعا نمی توانیم درباره فضایل علمی و عملی و آثار این شهید سخن بگوییم.

 

شیخ فوزی السیف اظهار داشت: تاریخ درباره علما و محققان و نویسندگان بسیار سخن می گوید اما تعداد کمی از آنان به افتخار شهادت نائل آمدند. شیخ نمر نیز که سخنان صادقانه ای بر زبان جاری ساخت و هیچگاه نسبت به آنها پشیمان نشد نیز به شهادت رسید و بهای این صداقت را پرداخت.

 

وی درباره عدم تحویل پیکر شهدا از سوی آل سعود تأکید کرد: مردم عادت کرده اند که پس از برگزاری مراسم ختم به قبر اموات خود بروند اما خانواده شهدای قطیف هم اکنون باید به کدامین قبر بروند؟ همچنین عمامه علما بر تابوت آنان قرار داده می شود اما هم اکنون عمامه شیخ نمر را بر کدامین پیکر قرار دهیم./980/ب902/د

ارسال نظرات