۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۳۰۹۶۹۷

مجموعه‌ پنج جلدی «دین و زندگی» برای زیستن اخلاقی جوانان منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ مجموعه‌ پنج جلدی با عنوان «دین و زندگی»، برای زیست بهتر جوانان و پیوند آنها با دین اسلام از سوی انتشارات «دلیل ما» منتشر شد.
مجموعه «دين و زندگي»

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مجموعه‌ پنج جلدی با عنوان «دین و زندگی»، نوشته غلامرضا بهرامی برای زیست بهتر جوانان و پیوند آنها با دین اسلام  از سوی انتشارات «دلیل ما» منتشر شد.

 

مجموعه 5 جلدی «دین و زندگی»، اثر غلامرضا بهرامی به گونه‌ای ساخته و پرداخته شده که برای استفاده نسل نو به ویژه مقطع سنی جوانان مفید و قابل مراجعه باشد. مقاطع مهم زندگی یک جوان و ارتباط‌های دو سویه او با ابعاد مختلف دینی، به صورت کامل در نثری روان و مختصر در این کتاب ها آورده شده است.

 

اولین مجلد مشتمل بر 3 بخش است: بخش اول به دوستی و تعریف آن، انواع دوستی‌ها و نقش دوست در زندگی، نظر اسلام پیرامون اهمیت گزینش دوست و نیاز روح هر فرد به آن پرداخته است. بخش دوم چگونگی انتخاب، ویژگی‌های دوستان شایسته و وظایف انسان در مقابل انسان در مقابل دوستان را مطرح کرده است. سومین بخش بیانگر خطر دوستان ناشایست، ذکر صفات آنان و آثار دوستی‌های ناشایست است.

 

 دومین مجلد این مجموعه، با توجه به «جوانی» به عنوان نقطه پرگار زندگی و کلید زرین حیات مادی و معنوی انسان در دو بخش تدوین شده است: بخش اول ضمن بیان برترین هدف زندگی بشر، از ایام جوانی به عنوان فرصت‌های بی‌نظیر زندگی یاد گردیده و راه رسیدن به سعادت در دنیا و آخرت، استفاده از این فرصت‌ها شمرده شده است. دومین بخش نیازمندی‌های ایام جوانی را برشمرده و برای حفظ و صیانت از این نعمت، آفت‌ها و راه مبارزه با آنها را معرفی کرده است.

 

 سومین مجلد به مبحث تعلیم و تربیت دینی و چگونگی پرورش انسان و شکوفایی استعدادهای درونی پرداخته است. نگارنده در این جلد ضمن جداسازی اصول از روش‌ها، به دوازده اصل تربیتی اشاره کرده است که برای استادان، معلمان و مربیان امور تربیتی راهگشای موفقیت است.

 

 چهارمین مجلد در 39 عنوان به فرهنگ زندگی و مبانی دینی ارتباط دارد و عناوینی همچون مشورت، ادب، سکوت، نظم، امید، تفکر و ... مطرح شده است.

 

آیات و احادیث درباره نقش نیایش در تکامل انسان و آثار و آداب دعا اختصاص یافته، و ابعاد روانشناختی دعا و نیز نظر دانشمندان علوم پزشکی پیرامون این مقوله و تاثیر آن در روان و جسم انسان در پنجمین مجلد این مجموعه، مورد توجه قرار گرفته تا نظر علم روز نیز تبیین گردد.

 

 انتشارات «دلیل ما» بهای این مجموعه پنج جلدی را 32 هزار تومان اعلام کرده است./998/د102/ق 

منبع:  انتشارات «دلیل ما»

ارسال نظرات