۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۳۰۹۵۳۹
استاد مدرسه علمیه خواهران الزهرا گناوه:

آل سعود سابقه ای طولانی در دشمنی با اسلام شیعی دارد

خبرگزاری رسا ـ استاد مدرسه علمیه خواهران الزهرا گناوه، با اشاره به اقدام جنایت‌کارانه دولت آل سعود و شهادت مظلومانه شیخ نمر، گفت: سابقه آل سعود و دشمنی آن‌ها با انقلاب اسلامی و شیعه و خودمحوری آن‌ها، طولانی است و این بار هم برای خوش‌خدمتی به استکبار و ضربه به وحدت اسلامی شیعه و سنی، این جنایت را انجام دادند.
آل سعود سابقه ای طولانی در دشمنی با اسلام شیعی دارد

حجت‌الاسلام محمد سیفیان استاد مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) گناوه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، با اشاره به اقدام جنایت‌کارانه دولت آل سعود و شهادت مظلومانه شیخ نمر، گفت: سابقه آل سعود و دشمنی آن‌ها با انقلاب اسلامی و شیعه و خودمحوری آن‌ها، طولانی است و این بار هم برای خوش‌خدمتی به استکبار و ضربه به وحدت اسلامی شیعه و سنی، این جنایت را انجام دادند.

 

وی افزود: آن‌ها می‌خواهند این مطلب را به جهان القا کنند که شیعه می‌خواهد بر مسلمانان مسلط باشد، از این رو اقدام ناشیانه اعدام این عالم شیعی به‌زعم آن‌ها می‌تواند زهرچشمی علیه شیعه باشد و هم اعلان این مطلب باشد که عربستان سعودی به‌عنوان یکی از کشورهای سنی، با شیعه وحدتی ندارد.

 

حجت‌الاسلام سیفیان اظهار داشت: قطعاً رژیم سعودی به عواقب خطرناک نادیده گرفتن هشدارهای علما و مراجع شیعه فکر نکرده‌اند که دست به چنین اقدامی زدند، وگرنه قدرت مراجع شیعه در ایران، عراق و سایر بلاد اسلامی روشن است.

 

استاد مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) گناوه تصریح کرد: سران عربستان نشان داده‌اند که شم سیاسی و روابط بین‌المللی ندارند، خط‌مشی آن‌ها بر اساس دلارهای نفتی استوار است و عملکرد سیاسی غلطی که در این برهه از زمان داشتند، کاملاً منافع آن‌ها را هم در جبهه داخلی عربستان و هم سیاست خارجی آن‌ها، تهدید و ناامن می‌کند.

 

وی خاطرنشان کرد: امروز ملل مسلمان بیدار شده‌اند و از طرفی عملکردهای دوگانه عربستان با قضایای فلسطین و عراق و حمایت آشکار آنان از داعش سبب شده که علمای بلاد اسلامی، چهره واقعی و پلیده این به‌اصطلاح خادم حرمین شریفین را آشکارا ببینند و قطعاً عدم اعتنا به درخواست علمای اسلام، باعث جدایی روزافزون عربستان از جرگه مسلمانان می‌شود.

 

حجت‌الاسلام سیفیان بیان داشت: برخورد با جبهه مقاومت، یکی از اهداف نظام سلطه یعنی همان آمریکا و صهیونیسم است و وهابیت به‌عنوان همکار و مزدور آنان در کشورهای اسلامی جنگ نیابتی به راه انداخته است.

 

استاد مدرسه علمیه خواهران الزهرا گناوه با ابراز نگرانی درباره سرنوشت شیخ زکزاکی، گفت: شیعیان نیجریه نیز هدف همین اهداف شوم استکباری هستند، کما اینکه تا الآن برخوردهای سختی از طرف گروه تکفیری بوکو حرام که تحت حمایت عربستان است، به شیعیان وارد شده و بعید نیست دوباره این اعدام‌های نسنجیده تکرار شود.

 

وی بابیان اینکه همه بلاد اسلامی باید موضع‌گیری محکمی در برابر اعدام شیخ نمر داشته باشند، اظهار داشت: جبهه باطل کم‌کم چهره واقعی خود را برملا ساخته و جسارت عربستان در جنگ 10 ماهه به مردم مظلوم یمن و بحرین، فاجعه منا و الآن هم شهادت مظلومانه شیخ نمر و حمایت از تروریست‌های مزدور داعش، جای هیچ شکی را باقی نمی‌گذارد که این کشور کاملاً علیه جامعه مسلمانان و مجری طرح‌های دشمنان اسلام است، بنابراین لازم است که عملکردی جدی در قبال این جنایت‌ها از جانب مسلمین صورت بگیرد تا دیگر شاهد این وقایع نباشیم./846/302/ب3

ارسال نظرات