۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۳۰۹۳۹۲
آیت الله یزدی:

کلید جمهوریت و اسلامیت نظام در دست مجلس خبرگان رهبری است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به انتخابات آینده مجلس خبرگان گفت: کلید جمهوریت و اسلامیت نظام در دست مجلس خبرگان رهبری است، وقتی که به اهداف و وظایف این مجلس نگاه می کنیم می بینیم که هم جمهوریت و هم اسلامیت در این مجلس در نظر است.
آيت الله يزدي آيت الله يزدي رييس مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد یزدی رییس مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در جلسه هیأت رییسه مجلس خبرگان با رؤسای کمیسیون های این مجلس که در دبیرخانه این نهاد برجسته در قم برگزار شد، با اشاره به حدیث ثقلین و تاریخ عبرت انگیز صدر اسلام گفت: با بررسی دوران بنی امیه، بنی عباس و پس از آن می بینیم که چه بلا و مصیبت هایی بر سر این یادگارها آمد تا امروز که بقایا و آثارش را در گروه های تکفیری می بینیم که چه خشونت ها و چه خلاف ها انجام می شود و چه اهدافی پشت سر اعمال است که در حقیقت مبارزه و تضعیف اسلام به ویژه اسلام اصیل گرفته شده از ائمه طاهرین(ع) است.


وی افزود: اراده خداوند حاکم است و خداوند اسلام را از فراز و نشیب های بسیار حساس عبور داده و امروز در دنیا به صورت خاصی مطرح است که شاید سابقه تاریخی هیچگ اه به این اندازه در مراکز تحقیقی، علمی و نخبگانی مطرح نبوده اما امروز مطرح است.


رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با گرامیداشت سالروز ولادت پیامبر اسلام و امام صادق(ع) و بیان این که دشمنان، اسلامی را که از خانواده عصمت و طهارت ریشه می گیرد را بیشتر هدف قرار دادند، اظهار داشت: آثار بسیاری امروز از این دو وجود مقدس در جهان بشریت وجود دارد و در دنیای علم و تحقیق و انسانیت مشاهده می شود.


وی ادامه داد: دشمنان به دنبال تحریف و تغییر ماهیت اسلام هستند تا به اغراض خود برسند، به ویژه که سعی دارند چهره خشونت، آدمکشی و چهره های سخت و خشنی که مورد نفرت همگان است را از اسلام القا و معرفی کنند.


آیت الله یزدی با بیان این که گروه های انحرافی در دنیا امروز علیه اسلام و انقلاب اسلامی وارد عمل شده اند، ابراز داشت: ترورها، آدمکشی ها و جنگ هایی که صورت می گیرد در همین راستا است که امت اسلام باید هوشیار باشند.


وی با اشاره به انتخابات آینده و همزمانی انتخابات مجلس خبرگان با دهمین دوره مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بنده اکنون نسبت به مجلس شورای اسلامی بحثی ندارم اما امیدواریم که انتخابات طبق روال قانونی انجام شود و افرادی که مجلس آینده را اداره می کنند افرادی باشند که بهتر از اکنون و گذشته بتوانند از انقلاب و اسلام و اهداف مقدسه اسلامی حمایت کنند و نسبت به رشد و پیشرفت کشور عنایت خاصی داشته باشند.


رییس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به انتخابات آینده مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: کلید جمهوریت و اسلامیت نظام در دست مجلس خبرگان رهبری است، وقتی که به اهداف و وظایف این مجلس نگاه می کنیم می بینیم که هم جمهوریت و هم اسلامیت در این مجلس در نظر است.


وی اضافه کرد: این مردم هستند که باید اشخاص واجد شرایط عضویت در خبرگان را انتخاب کنند، اهداف و وظایفی که بر عهده این مجلس وجود دارد برای همگان روشن است اما یادآوری می کنیم که همزمانی با انتخابات خبرگان با مجلس سبب فراموشی ملت شریف ایران نشود؛ مجلس خبرگان از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.


رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که در نظام جمهوری اسلامی ایران مهم ترین بخش تشکیلاتی مجلس مقدس خبرگان است، گفت: از مجلس خبرگان است که رهبری تعیین می شود و رهبری است که قوای سه گانه را تنفیذ، تأیید و هماهنگ می کند و اسلامیت آن از این طریق تأمین می شود./1323/پ202/ج

ارسال نظرات