۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۵
کد خبر: ۳۰۹۳۸۰

آیت الله عبدالجواد غرویان درگذشت

خبرگزاری رسا ـ آیت الله غرویان امام جمعه سابق نیشابور شب گذشته در نیشابور دارفانی را وداع گفت.
آیت الله عبدالجواد غرویان درگذشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، آیت الله عبدالجواد غرویان، روحانی برجسته و امام جمعه سابق نیشابور شب گذشته پس از گذر از یک دوره بیماری و در اثر کهولت سن در بیمارستان 22 بهمن نیشابور درگذشت.

 

آیت الله غرویان روحانی مبارز انقلابی در سال 1305 در نیشابور چشم به جهان گشود و در زمان حضور در حوزه علمیه مشهد از محضر استادان بزرگی همچون شیخ محمد رضایی محقق، میرزا جوادآقای تهرانی و آیت الله مروارید بهره برد.

 

وی در پای کرسی درس حاج شیخ هاشم قزوینی، حاج شیخ مجتبی قزوینی، میرزا احمد مدرس و نیز آیت الله میلانی حاضر بوده و از دریای علم و فضل علمای بزرگ شیعه در عصر خود نیز بهره مند شده است.

 

از آیت الله غرویان در حوزه به تدریس علم فقهی و معارف دینی اشتغال داشت و از وی آثاری همچون کتب جلوه های ربانی، جلوه های قرآنی، ذره خاکی یا انسان متعالی و عروج از خاک تا فوق افلاک باقی مانده است.

 

آیت الله غرویان در ابتدای سال 1358 از مرحوم امام حکم امامت جمعه نیشابور را دریافت کرد و در تیرماه سال 1391 استعفای او مورد قبول مقام معظم رهبری قرار گرفت. وی در دو دوره اول و دوم مجلس خبرگان نیز به نمایندگی از خراسان شرکت داشت.

 

خبرگزاری رسا این ضایعه اندوهناک را به بیت آن مرحوم تسلیت گفته و از خداوند متعال عُلوّ درجات معنوی را برای وی می طلبد./933/203/ب1

ارسال نظرات