۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۳۰۹۲۳۶
آیت الله سبحانی:

قطع شدن هدایت الهی گمراهی انسان ها را به دنبال دارد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که انسان و موجودات پیوسته باید به خداوند متعال استمداد بجویند، گفت: اگر خدا لحظه ای انسان را به حال خود واگذار کند هدایت الهی قطع می شود.
آيت الله سبحاني درس خارج اصول آيت الله سبحاني در مسجد اعظم قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حعفر سبحانی امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به زندگانی پیامبر اسلام گفت: رسول اکرم(ص) زمانی که از خواب بیدار می شدند از اسماء الله استمداد می جستند.


وی افزود: زندگی تنازع بقا است، یعنی منافق، یهودی و دشمن دارد که در این مورد باید از اسماء الله مناسب همانند«یا حی و یا قیوم» کمک گرفت، پیامبر اسلام در ادامه نجوای خود می فرمایند خدایا زندگی امروز من راصلاح قرار بده تا فسادی در آن نباشد و لحظه ای مرا به خودم وانگذار.


استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان این که انسان و موجودات پیوسته باید به خداوند متعال استمداد بجویند، اظهار داشت: اگر خدا لحظه ای انسان را به حال خود واگذار کند هدایت الهی قطع می شود، از این رو پیامبر اسلام هر روز این دعای مهم را انجام می دادند.


وی ادامه داد: قرآن کریم می فرماید ظالم به دلیل ظلمی که انجام داده خداوند متعال آن را به حال خودش واگذار می کند، در این باره فخری رازی و امثال آن تصور می کنند که این مسأله علامت جبر است اما نمی فهمند که این گونه نیست.


حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که خدا نکند که انسان به دلیل انجام گناه و ظلم به جایی برسد که هدایت خداوند شامل حالش نشود، ابراز داشت: چنین انسانی هیچ نوع هدایت پیدا نمی کند، از این رو انسان همواره باید از خداوند درخواست کند که لحظه ای او را به حال خود واگذار نکند.


وی عنوان کرد: قطع شدن هدایت های الهی ضلالت و گمراهی را برای انسان ها به دنبال دارد، انسان همانند لامپی است که اگر ارتباطش با مولد برق قطع شود کاملا تاریک می شود، شیخ مفید می فرماید جای خشکی که در زیر آفتاب وجود دارد و می خواهد مرطوب باشد باید هر لحظه آب در آنجا جاری شود والا اگر قطع شود آفتاب زمین را می خشکاند؛ همواره باید استمداد به خداوند را در نظر گرفت./1323/پ203/ج

ارسال نظرات