۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۳۰۸۴۵۲
نخست وزیر عراق:

ائتلاف عربستان علیه تروریسم بدون حضور عراق و سوریه اشتباه فاحش است

خبرگزاری رسا ـ نخست وزیر عراق تشکیل ائتلاف کشورهای اسلامی اعلام شده از سوی عربستان علیه تروریسم بدون مشورت عراق و همکاری سوریه را اشتباهی فاحش خواند و گفت: بیشتر کشورهای شرکت کننده در این ائتلاف قدرت لازم برای مقابله با تروریسم را ندارند.
حيدر العبادي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حیدر العبادی نخست وزیر عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرده که جهان برای مبارزه با تفکر افراطی فرا خوانده شده است، زیرا این تفکر اساس تروریسم بوده و داعش با عقیده فاسد خود که هیچ ربطی به دین اسلام ندارد، توطئه ای برای سیاه نمایی اسلام است به همین دلیل ضرر این باند جنایتکار به اسلام و مسلمین شدیدتر از دیگران است.


نخست وزیر عراق افزود: ما از اعلام تشکیل ائتلاف ضدتروریسم از سوی عربستان بدون مشورت با عراق تعجب کردیم چرا که عراق کشوری است که عملا در حال مبارزه با داعش است و مشورت نکردن با ما اشتباهی فاحش است؛ این چه ائتلاف علیه تروریسم است که عراق را از آن مستثنی کرده و با سوریه همکاری ندارد؟ و بیشتر کشورهای شرکت کننده در این ائتلاف امکانات و قدرت لازم برای مقابله با تروریسم را ندارند.


وی تاکید کرده که ما خواهان طرح واقعی مبارزه با داعش و حمایت کشورهایی هستیم که تاکنون به عراق برای مقابله با تروریسم کمک نکرده اند.


العبادی تاکید کرده که عراق از پیشگامان مبارزه با تروریسم و داعش است و از همان وقتی که بیشتر کشورها فکر می کردند از این خطری که همه را تهدید می کند دور هستند، تاکنون با آن درگیر است.


وی بار دیگر بر مخالفت قاطعانه خود با نقض حاکمیت ملی کشورش تاکید و درخواست خود از ترکیه درباره عقب نشینی کامل نیروهایش از خاک عراق را که بدون موافت دولت عراق صورت گرفته، مطرح کرد.


نخست وزیر عراق افزود: عراق اقدامات لازم برای حفظ حاکمیت و پیگیری شکایت خود به شورای امنیت و اتحادیه عرب را انجام داده است.


العبادی اظهار امیدواری کرد که شورای امنیت به زودی قعطنامه عقب نشینی نیروهای ترکیه از خاک عراق را در سایه تایید گسترده جامعه بین المللی از حق عراق در دفاع از حاکمیتش صادر کند.


عراق از 19 خرداد ماه 93 تاکنون با بحران ناشی از اشغال برخی شهرهای شمالی و غربی خود از سوی گروه تروریستی داعش مواجه است./994/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات