۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۳۰۸۴۵۱
مدیرکل تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی:

مهندسی فرهنگی، بهترین راه جلوگیری از نفوذ دشمن در هیئات مذهبی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تشکل های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه نفوذ دشمن در حوزه دین پر رنگ است گفت: به منظور جلوگیری از نفوذ دشمن در بین هیئات مذهبی، باید برنامه‌ها را هوشمندانه مهندسی و طراحی کنیم.
مهندسی فرهنگی، بهترین راه جلوگیری از نفوذ دشمن در هیئات مذهبی است

رضا معممی مقدم مدیر کل تشکل های دینی تبلیغات اسلامی کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با تاکید بر اهتمام ویزه به برنامه‌های هیئات مذهبی به عنوان ظرفیت خوبی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی گفت: این هیئات یکی از بهترین ظرفیت‌ها در راستای توسعه و تقویت فعالیت‌های فرهنگی و دینی به شمار می‌رود.

 

وی روشنفکری را در عزاداری مورد توجه قرار داد و افزود: دشمن برای نفوذ در عزاداری‌ها با برنامه‌ریزی عمل می‌کند از این رو ما نیز باید آماده مقابله با این ترفندها باشیم.

 

مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی، با بیان اینکه نام سازمان تبلیغات اسلامی با تشکل‌های دینی عجین شده است اظهار داشت: در اساسنامه این سازمان در طول سال‌های گذشته همواره به این نهاد دینی توجه ویژه شده و در این سازمان وظیفه هدایت و نظارت بر تشکل های مردمی بر عهده این سازمان قرار گرفته است.

 

وی جلوگیری از نفوذ دشمن در مناسبت‌های ملی و مذهبی را مهم‌ترین فلسفه شکل‌گیری ستاد شئون استان عنوان‌ کرد و گفت: نفوذ دشمن در حوزه دین پر رنگ است و باید هوشمندانه برنامه‌ها را مهندسی و طراحی کنیم.

 

معممی مقدم، سلیقه‌ای عمل کردن هیئات مذهبی را یکی از آسیب‌های جدی در حوزه دین دانست و بر پرهیز از این معضل تاکید کرد.

 

وی هیئات قرآنی را نسخه‌ای شفابخش در جامعه معرفی و اظهار داشت: با گسترش این هیئات در استان هرمزگان شاهد ورود قرآن کریم در تمام شئون زندگی باشیم.

 

مدیرکل تشکل‌های دینی کشور، ادامه داد: برای نهادینه کردن ظرفیت‌های قرآنی در جامعه، هیئت‌های مذهبی موقعیت مناسبی هستند چون هرچقدر قرآن بتواند در این مجالس نفوذ کند آسیب‌هایی که در هیئت‌های مذهبی شاهد هستیم کاهش می‌یابد.

 

معممی مقدم با تاکید بر اینکه ما به جد به دنبال جریان بسط، گسترش و تخصصی کردن قرآن در سطح هیئت‌ها هستیم تصریح کرد: محافل قرآنی محلی و خانوادگی نیز باید توسعه یابد و در راستای کیفی‌سازی آموزش قرآن برای هیئت‌های مذهبی باید برنامه ریزی‌های لازم صورت گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه توجه هیئت‌های مذهبی به مفهوم‌های کاربردی قرآن، منجر به حفظ امنیت جامعه می‌شود، بیان کرد: تمام معلم‌های هیئت‌ها باید دارای مدرک از دارالقرآن و یا اتحادیه مؤسسات باشند که تولید محتوای قرآنی و توسعه محورهای آموزشی مد نظر است.

 

مدیرکل تشکل‌های دینی کشور، راه اندازی کرسی‌های تلاوت قرآن در مجالس عزاداری را یکی دیگر از برنامه‌هایی خواند که هیئات مذهبی به منظور توسعه و ترویج سبک زندگی اسلامی باید در دستور کار خود قرار دهند.

 

معممی مقدم، تبدیل مضامین سبک زندگی اسلامی، احترام به خانواده، دوری از بداخلاقی در جامعه، مبارزه با ربا، اسراف، راه اندازی محافل قرآنی، برپایی نمایشگاه مذهبی در ماه‌های محرم و صفر و مناسبت‌های دینی را از جمله مواردی برشمرد که باید توسط تشکل های دینی جدی گرفته شود.

 

وی تاکید کرد: افراطی‌گری مذهبی را می‌توانیم در بحث مناسبت‌سازی و مناسبت‌سوزی هم مدنظر قرار دهیم و همچنین در آن نسبت به بازمهندسی مناسبت‌های مذهبی بر اساس محکمات اسلامی دقت بیشتری داشته باشیم.

 

مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی در پایان بیان کرد: دشمنان مذهبی ما تلاش وافری دارند که با استفاده پول‌های کثیف شیعه انگلیس، نفوذ خودشان را به مجالس مذهبی افزایش دهند که صیانت از این مهم باید مدنظر قرار گیرد./851/302/ب3

ارسال نظرات