۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۳۰۸۳۲۹

کارگاه آموزشی مشاوره ازدواج طلاب حوزه علمیه زنجان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ کارگاه آموزشی مشاوره تخصصی خانواده و ازدواج برای طلاب تازه ازدواج کرده حوزه علمیه زنجان از سوی مرکز خدمات حوزه های علمیه استان برگزار شد.
ازدواج آسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام علی اکبر شورورزی، مدیر اداره مشاوره تهذیب حوزه علمیه قم، امروز در کارگاه آموزشی مشاوره تخصصی خانواده و ازدواج که از سوی مرکز خدمات حوزه های علمیه استان برگزار شد، با اشاره به دخالت های نابجا در اوایل ازدواج گفت: یکی از مهم ترین زنگ خطرهایی که در اوایل زندگی، آن را تهدید می کند، دخالت های نابجا است که برای جلوگیری از این خطرها باید برای هر یک از افراد خارج از دایره خانواده خود، حدود و مرزهایی تعیین شود.

 

وی در ادامه افزود: سه عامل مهم سبب می شود تا دیگران جرأت ورود و دخول در مرزهای زندگی دیگران را به خود بدهند که ضعف های شخصیتی زوجین، نداشتن مهارت ابراز وجود و عدم ثبات در نظرات طرفین از جمله دلایلی است که سبب می شود دیگران اجازه هتک مرزهای خانواده ها را به خود بدهند.

 

این مقام مسؤول در ادامه با تبیین تمامیت خواهی زوجین در زندگی اظهار داشت: تمامیت خواهی هر یک از زوجین از جمله دیگر مشکلاتی است که در طولانی مدت می تواند مشکلات عدیده ای را در زندگی به وجود آورده و آن را با اختلال روبرو کند مانند این که زن از همسر خود در همه چیز نمره 20 را خواستار باشد و این چیزی است که هیچ مردی دارای چنین توانایی نیست و البته در مورد آقایان نیز چنین است.

 

وی در ادامه با اشاره به روش های رویارویی با مشکل عدم توجه همسر افزود: سه روش برای برخورد با شخصی که در زندگی توجه کافی به همسر نداشته و دائم در حال بازی با لب تاپ و گوشی است، وجود دارد؛ اولین روش این که برخورد انفعالی داشته و جرأت ابراز وجود را به خود ندهد، روش دوم برخورد خشونت آمیز توأم با پرخاشگری است که البته هیچ یک از این روش ها نمی تواند پاسخگوی چنین موقعیتی باشد.

 

حجت الاسلام شورورزی در ادامه تأکید کرد: روش آخر که جواب گو نیز خواهد بود به این صورت است که طرفین هنر ابراز وجود داشته و بتوانند در آن موقعیت با هنرمندی تمام احساس به وجود آمده از کارهای همدیگر را بیان کرده و درخواست تغییر از یکدیگر را داشته باشند.

 

وی در ادامه با هشدار به مردها نسبت به خستگی روزانه تصریح کرد: مردها باید هنگام ورود به خانه با تمام خستگی روزانه خود در حد 20 ثانیه تأمل کرده و به تمام خستگی های روزانه همسرش نیز فکر کرده و سپس وارد خانه شود که در این صورت قطعا رفتار وی بهتر از حالت قبل خواهد بود و هیچ گاه با عصبانیت وارد محیط خانه نمی شود که خدای ناکرده شاید عواقب بدی در انتظار باشد چون سلول های مغز از کار افتاده و عملکرد خوب گذشته را ندارد.

 

مدیر اداره مشاوره تهذیب حوزه علمیه قم در ادامه با هشدار نسبت به اختلاط خانواده ها با افراد نامحرم گفت: در بسیاری از مشاوره های فردی که افراد مراجعه می کنند می بینیم که اغلب مشکلات به وجود آمده به علت اختلاط با خانواده های نامحرم و یا با خانواده های دوستان است که در بسیاری از موارد موجب ایجاد اختلاف هایی در طولانی مدت می شود و این آن چیزی است که ما در سیره زندگی اهل بیت (ع) آن را به هیچ وجه مشاهده نمی کنیم.

 

گفتنی است، مرکز خدمات حوزه های علمیه زنجان چند سالی است که با هدف تحکیم بنیاد خانواده شروع به برگزاری کارگاه های آموزش خانواده برای طلاب تازه ازدواج کرده، نموده و در صدد ارتقای سطح سواد روانشناسی خانواده ها است./949/202/ب1

ارسال نظرات