۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۶
کد خبر: ۳۰۸۲۷۰
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان خبر داد:

سومین نمایشگاه بزرگ کتاب در جیرفت برگزار می شود‎

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از برگزاری سومین نمایشگاه کتاب در منطقه جنوب کرمان به مرکزیت شهرستان جیرفت خبر داد.
کتاب

 

حجت الاسلام سید احمد حسینی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با بیان این که این نمایشگاه 3 دی ماه در منطقه جنوب کرمان برگزار می شود، افزود: نمایشگاه کتاب معمولا در سطح مراکز استان ها تشکیل می شود، اما با توجه به این که در این شهرستان اداره کل مستقر است، این امکان فراهم شده است.


وی تصریح کرد: بر همین اساس سومین نمایشگاه بزرگ کتاب در منطقه جنوب کرمان به مرکزیت شهرستان جیرفت سوم دی ماه با حضور معاون قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.


حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: در نمایشگاه امسال تلاش می شود بیش از 200 ناشر در زمینه های مختلف علمی، ادبی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و دانشگاهی کتاب های خود را ارائه دهند.


مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی جنوب کرمان یادآور شد: 30 درصد تخفیف در نمایشگاه به خریداران ارائه می‎شود، 20 درصد این تخفیف از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و 10 درصد از سوی ناشران است.


وی اظهار کرد: کتاب و کتابخوانی، هنوز در میان مخاطبان و علاقه مندان به مطالعه و تحقیق جایگاه ویژه خود را دارد و بخشی از سبد فرهنگی این اقشار را به خود اختصاص می دهد و کتاب از بهترین وسایل ایجاد ارتباط و تفهیم و تفاهم به شمار می رود.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان تصریح کرد: مسؤولان باید زمینه را برای فعالیت فرهنگ دوستان آماده کنند، باید مشکلات را از پیش پای نشر و از جمله نشر کتاب بردارند تا کتابخوانی به جزیی از زندگی مردم تبدیل شود و هزینه کتاب به سبد کالای مردم بازگردد.


وی اظهار کرد: محل برگزاری نمایشگاه کتاب در جیرفت حسینیه شهداست و مهم ترین هدف در این راستا اطلاع رسانی و تبلیغات گسترده است تا تمام هفت شهرستان جنوبی کرمان حضور چشمگیرداشته باشند.


حجت الاسلام حسینی با ابراز تاسف از این که زیر ساخت های لازم در زمینه برگزاری نمایشگاه های مختلف آن طور که باید در سطح منطقه وجود ندارد، بیان کرد: برای برگزاری نمایشگاه ها باید دستگاه های اجرایی مختلف همکاری داشته باشند. /9709/ت302/ق

ارسال نظرات