۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۷
کد خبر: ۳۰۸۲۵۴
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی:

وحدت حوزه و دانشگاه راه رسیدن به استقلال و خودکفایی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: تنها راه رسیدن به استقلال، خودکفایی و الگو شدن برای دیگران این است که دانشگاهیان و حوزویان دست در دست هم دهند و با هم متحد باشند.
مسعود پزشکيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، مسعود پزشکیان، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، شامگاه پنج شنبه، 26 آبان ماه، در ویژه برنامه وحدت حوزه و دانشگاه که با حضور روحانیان، طلاب و اهالی دانشگاه در مسجد امام حسین(ع) شهر فارسان برگزار شد، با بیان این که یک پرنده زمانی می تواند پرواز کند که دو بال قوی و سالم داشته باشد، گفت: حوزه و دانشگاه دو بال نظام هستند که تنها در صورتی که آن ها با هم هماهنگ حرکت کنند، نظام به جایگاه واقعی خود می رسد.

 

وی با تأکید بر این که تنها راه رسیدن به استقلال، خودکفایی و الگو شدن برای دیگران این است که دانشگاهیان و حوزویان دست در دست هم دهند و با هم متحد باشند، افزود: اگر ما همه با هم باشیم و اختلاف و تفرقه در بین ما نباشد، به یقین هیچ دشمنی نمی تواند ما را تهدید کند.

 

وزیر بهداشت و درمان در دوره اصلاحات با اشاره به این که علم و آگاهی انسان را خلیفه الهی و مورد تکریم و سجود همه ملائکه قرار داد، گفت: توجه دین اسلام به علم و آگاهی تا این اندازه است که انسان به خاطر علم خلق شده و علم به خاطر عمل و عمل هم اگر با خلاص همراه نباشد، بی فایده است و این وجه مشترک حوزه و دانشگاه است.

 

این مقام مسؤول با بیان این که تا اهل تقوا نشویم، مشکلات امروز کشور برطرف نمی شود، ابراز داشت: باید انسان بدون خطا شویم؛ کسی که خطا می کند مانند آن فردی است که سوار اسب وحشی شده و افسار آن دستش نیست اما انسان اهل تقوا همیشه خود را سوار بر اسب رام می بیند و این نیاز امروز کشور ما است.

 

پزشکیان با تأکید بر این که حاصل و کشت یک جامعه در حضور یک متقی نباید تشنه بماند، ابراز داشت: اگر امروز فقر و بیکاری در جامعه وجود دارد و نمی توانیم بسیاری از مشکلات جامعه را برطرف کنیم، به خاطر آن است که بی تقوایی رواج پیدا کرده و این یک خطر جدی است.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که بدون وحدت، علم و آگاهی نمی توان به قله های سعادت رسید، خاطرنشان کرد: باید اصلاح را از خودمان آغاز کنیم و نگاه و فکرمان را تغییر دهیم و بدانیم تا این نشود، جامعه نیز درست نمی شود.

 

وی با بیان این که در مجلس شورای اسلامی نیز باید قانونی نوشته شود که برطرف کننده مشکلات مردم باشد، اظهار داشت: از آن جایی که در مجلس نیز حرف ریشه دار کمتر زده می شود و وحدت رویه وجود ندارد، بنابراین قانون خوبی نیز نوشته و تصویب نمی شود.

 

پزشکیان با تأکید بر این که مشکلات امروز کشور تنها در سایه وحدت و همدلی و هم زبانی برطرف می شود، گفت: تفرقه و اختلاف ما را به جایی سوق خواهد داد که دشمن می خواهد؛ هر کس و به هر اسمی که بخواهد اتحاد مردم را زیر سؤال ببرد، در واقع در مقابل منافع نظام ایستاده است و چنین فردی خائن است.

 

وزیر بهداشت و درمان در دوره اصلاحات با بیان این که دانشگاه باید تزریق کننده علم روز باشد و علما و روحانیان نیز باید حرف محکم و قاطع بزنند، افزود: اگر توانستیم دست در دست هم بگذاریم و نگاهمان را تغییر دهیم و به دامان علم چنگ بزنیم، به یقین پیروزیم./9457/202/ب1

ارسال نظرات