۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۳۰۸۱۴۴
مدیر حوزه علمیه بناب:

وحدت حوزه و دانشگاه لازمه آبادانی دنیا و آخرت جامعه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام باقری‌بنابی گفت: حوزه و دانشگاه هرکدام با خاستگاه های خود درصدد تأمین یک سری نیازهای جامعه هستند.
حجت الاسلام والمسلمين بنابي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، حجت الاسلام عبدالمجید باقری‌بنابی مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب، امروز در همایش وحدت حوزه و دانشگاه که با حضور طلاب و دانشجویان این شهرستان همراه بود، تواضع عملی در برابر تخصص را علت اصلی وحدت حوزه و دانشگاه دانست و اظهار داشت: حوزه و دانشگاه هرکدام با خاستگاه های خود درصدد تأمین یک سری نیازهای جامعه هستند.


وی با بیان این‌که هدف وحدت حوزه و دانشگاه اس لامی شدن دانشگاه‌ها و به روز شدن حوزه‌های علمیه بوده است، خاطرنشان کرد: رویکرد مشترک این دو نهاد می تواند بخش عظیمی از نیازهای جامعه در عرصه های علمی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را تأمین کند.


حجت الاسلام باقری‌بنابی ادامه داد: حوزه و دانشگاه دو نهاد علمی و معنوی کشور هستند که وحدت بین آنها در عرصه های مهم و تصمیم گیری های کلان و تأثیرگذار برای جامعه می تواند کارگشا و بسیار راهبردی باشد، از این رو این دو می توانند در کنار هم و نه ادغام شده درهم، با وحدت و همدلی مشکل گشای بسیاری معضلات باشند.


مدیر حوزه علمیه بناب با بیان این‌که وحدت حوزه و دانشگاه لازمه آبادانی دنیا و آخرت جامعه است، خاطرنشان کرد: در بحث وحدت حوزه و دانشگاه، این دو مرجع علمی می توانند از نقاط قوت یکدیگراستفاده کنند. آنچه مسلم است حوزه و دانشگاه می‌توانند در نقطه نظرات، دیدگاه ها و امور و فعالیت هایی که مشترک هستند، نقطه تقویتی برای پیشرفت علم و اخلاق باشند.


وی تصریح کرد: ثمره اسلامی شدن صد درصد روش‌ها و روابط در دانشگاه‌ها و اصالت قائل شدن مدیریت‌ها برای اسلام، تبدیل دانشگاه به پرورشگاه متخصصان مسلمان و متعهد خواهد بود و معنای آن نیز رواج ارزش‌ها، عمل و تعهد اسلامی در دانشگاه‌ها است.


حجت الاسلام باقری‌بنابی تحقق اسلامی شدن دانشگاه‌ها را نیازمند وحدت حوزه و دانشگاه دانست و گفت: جه نادیده گرفتن اسلامی شدن دانشگاه‌ها؛ همان چیزی که رژیم گذشته به دنبال آن بوده است، از سوی دیگر به روز شدن حوزه علمیه نیز الزاماتی را می‌طلبد که وحدت با دانشگاهیان از آن جمله است.


وی با بیان این‌که دشمنان اسلام و تشیع هیچ‌گاه راضی به تحقق وحدت حوزه و دانشگاه نیستند، گفت: تبعات اختلاف حوزه و دانشگاه روی‌گردانی علمای حوزه از دانشگاه و دانشگاه از علمای حوزه است که نتیجه آن مفید نبودن دانشمندان برای مردم خواهد بود./935/203/ب3

ارسال نظرات